Partner serwisu
Drogi i autostrady

Duszewski o odwołaniu Witeckiego: Późna decyzja jest lepsza niż żadna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Duszewski o odwołaniu Witeckiego: Późna decyzja jest lepsza niż żadna
fot. GDDKiA
– Jako menadżer od 20 lat związany z infrastrukturą, który jako pierwszy publicznie stwierdził i nadal to potwierdzam, że Lech Witecki nigdy nie powinien był pełnić obowiązków Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wielkimi projektami przy ogromnych środkach będących do dyspozycji Polski w mijającej perspektywie nigdy nie powinien zarządzać laik, dyletant i arogant – komentuje odwołanie szefa GDDKiA Jarosław Duszewski, były szef ds. infrastruktury upadłego Alpine Holding.

Jarosław Duszewski przypomina w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, że do wyboru Lecha Witeckiego dopuścił personalnie, jedyny broniący go dziś, były minister transportu Cezary Grabarczyk. – To on go znalazł i mianował na to stanowisko. Doszło do sytuacji, w której obowiązki szefa GDDKiA pełniła przez tyle lat osoba, która dwa razy nie zdała egzaminów na urzędnika państwowego – przypomina.

– Witecki doprowadził branżę drogową do kompletnej ruiny, zniszczył polskie firmy i jak tych już nie było, zaczął niszczyć zagraniczne przedsiębiorstwa zatrudniające Polaków, które w swoich krajach dzięki pieniądzom unijnym wyrosły na ogromne koncerny, a w Polsce zostały zrujnowane. Kuriozalne jest to, że przy tak ogromnych środkach na inwestycje żadna firma w Polsce nie zarobiła, a ludzie potracili pracę – zauważa były przedstawiciel Alpine Bau.

Polska stoi obecnie przed nową perspektywą, w której na projekty infrastrukturalne będzie do wydatkowania 60 mld zł. – Tylko mądry człowiek i prawdziwy fachowiec, który wygra konkurs i zostanie mianowany na stanowisko Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, może podoła temu, żeby pieniądze, które napływają ogromnym strumieniem do Polski zostały spożytkowane w ten sposób, by ludzie nie musieli szukać pracy poza granicami, a mieli ją tu w sektorze budownictwa drogowego i by zdobyte na budowach doświadczenie i zyski pozwoliły firmom polskim podbijać świat a infrastruktura stała się kołem zamachowym całej gospodarki – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Jarosław Duszewski.

Komentując wybór zastępcy Lecha Witeckiego, którym została szefowa katowickiego oddziału GDDKiA, Ewa Tomala-Borucka, Duszewski zaznacza, że jedyną jej zaletą stanowi to, że jest ona z branży ( z zawodu jest projektantem mostów – przyp. red.). – Jednak to ona personalnie odpowiada za błędy na moście MA-532 w Mszanie, to ona od ponad siedmiu lat wciąż buduje odcinek A1 z tym obiektem. Jeżeli Lech Witecki został odwołany za opóźnienia i kompletny brak współpracy z wykonawcami, to pani Ewa Tomala-Borucka jest tylko przedłużeniem jego działań – ocenia Duszewski.

Były szef ds. Infrastruktury upadłego Alpine Holding ma nadzieję, że wicepremier Elżbieta Bieńkowska ogłosi konkurs na stanowisko Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad i funkcja ta zostanie powierzona prawdziwemu fachowcowi, który poradzi sobie z ogromnymi środkami, jakie ma do wydatkowania GDDKiA.

– Liczę na to, że będziemy realizować też budowy dróg bez trzeciego podmiotu, jaki wprowadził Lech Witecki, czyli sądów powszechnych, w których w tej chwili znajduje się prawie 11 mld zł roszczeń firm, które współpracowały z byłym już szefem GDDKiA – mówi Jarosław Duszewski.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Drogi i autostrady

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Rynek Infrastruktury 17 lutego 2014

Jest nowa szefowa GDDKiA. Wykonawcy liczą na zmianę polityki

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Rynek Infrastruktury 22 sierpnia 2014

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Drogi i autostrady

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Rynek Infrastruktury 17 lutego 2014

Jest nowa szefowa GDDKiA. Wykonawcy liczą na zmianę polityki

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Rynek Infrastruktury 22 sierpnia 2014

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5