Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA: Eurovia kłamie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA: Eurovia kłamie
Fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odniosła się do informacji spółki Eurovia, która stwierdziła, że jeszcze w ubiegłym roku ostrzegała przed pęknięciami na autostradach. Generalna Dyrekcja zarzuca kłamstwo wykonawcy odcinka A autostrady A2 na trasie Stryków-Konotopa.

Generalna stwierdziła, że nieprawdą jest twierdzenie Eurovii, jakoby autostrada A2 popękała, bo przyjęto zbyt twardy asfalt. Jak uważa GDDKiA, przyczyną pojawienia się szczelin i spękań, m.in. na budowanym przez firmę Eurovia odcinku autostrady A2, nie jest wadliwa technologia betonu asfaltowego o wysokim module sztywności, ale brak właściwego zabezpieczenia kolejnych elementów konstrukcji drogi lub mechaniczne uszkodzenia tej trasy powstałe poprzez nacięcia piłą. „To ewidentny błąd w sztuce budowlanej . Nie pojawiły się natomiast spękania tzw. niskotemperaturowe, czyli takie gdy konstrukcja pęka na mrozie ze względu na zbyt twardy asfalt – a o tym właśnie pisała Eurovia wiosną 2011 roku”, czytamy w oświadczeniu Dyrekcji.

 

GDDKiA stwierdziła, że kłamstwem jest też twierzenie, zgodnie z którym nigdy nie było zastrzeżeń co do jakości dróg budowanych przez Eurovię. Generalna Dyrekcja odsyła do dokumentów, które zawierają uwagi technologów GDDKiA co do jakości pracy tego wykonawcy, polecenia napraw wydane przez inżyniera kontraktu oraz zestawienie zbiorcze wyników monitoringu jakości robót za 2011 rok. Kolorem czerwonym zaznaczone są w nich wyniki niezgodne z wymaganiami. Dokumenty dostępne są tutaj: dokument 1, dokument 2, dokument 3, dokument 4.

Generalna Dyrekcja podkreśla też, że Eurovia mija się z prawdą, twierdząc, że potwierdziły się jej ostrzeżenia z 2011 roku. „GDDKiA wspólnie z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów zorganizowała w maju 2011 roku specjalne seminarium poświęcone argumentom tego wykonawcy o stosowaniu nieodpowiedniej na polskie warunki klimatyczne technologii. IBDiM, który od ponad 10 lat zajmuje się opracowaniem właściwej technologii dla dróg asfaltowych dla Polski, odrzucił wszystkie argumenty Eurovii”, informuje GDDKiA w komunikacie. Generalna Dyrekcja podkreśla też, że odrzucony został także argument, że przyjęta metoda stosowania nawierzchni o wysokich modułach sztywności – czyli takich, które się nie koleinują – dobra jest dla Francji, ale nie dla Polski gdzie występują silniejsze spadki temperatur. „Właśnie dlatego IBDiM dostosowując tę technologię dla naszych warunków krajowych zmienił stosowane we Francji bardzo twarde asfalty na bardziej miękkie, które przy naszej pogodzie nie popękają, ale i nie będą się koleinować” przekonuje GDDKiA.

Pomimo tych zastrzeżeń GDDKiA podkreśla, że przytoczone powyżej uwagi nie zmieniają faktu, że Eurovia zbudowała w Polsce np. odcinek drogi S7 z Elbląga do Pasłęka i mimo, że występowały tam różnego rodzaju nieprawidłowości technologiczne, zostały one naprawione przez wykonawcę, droga jest obecnie w eksploatacji i nie ma na niej na razie żadnych problemów. Ponadto, zdaniem GDDKiA, podkreślić należy fakt, że mimo stwierdzanych podczas budów uchybień, były one przez wykonawcę naprawiane, a zatem nie było jak dotąd powodów by rozwiązać kontrakt z Eurovią. Nie było też więc podstaw, by przy kolejnych zamówieniach nie rozpatrywać ofert tej firmy.
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

A1: Wykonawcy rozpoczną usuwanie szczelin

Drogi i autostrady

A1: Wykonawcy rozpoczną usuwanie szczelin

Rynek Infrastruktury 27 marca 2012

A2: 80 procent szczelin naprawione

Drogi i autostrady

A2: 80 procent szczelin naprawione

Rynek Infrastruktury 03 kwietnia 2012

Podkarpacie: Znane są przyczyny pęknięć na A4

Drogi i autostrady

Podkarpacie: Znane są przyczyny pęknięć na A4

Rynek Infrastruktury 30 kwietnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

A1: Wykonawcy rozpoczną usuwanie szczelin

Drogi i autostrady

A1: Wykonawcy rozpoczną usuwanie szczelin

Rynek Infrastruktury 27 marca 2012

A2: 80 procent szczelin naprawione

Drogi i autostrady

A2: 80 procent szczelin naprawione

Rynek Infrastruktury 03 kwietnia 2012

Podkarpacie: Znane są przyczyny pęknięć na A4

Drogi i autostrady

Podkarpacie: Znane są przyczyny pęknięć na A4

Rynek Infrastruktury 30 kwietnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5