Rynek Infrastruktury
Na zadanie I od węzła Łódź Północ do kilometra 310+000 spośród sześciu złożonych ofert, najtańsza na kwotę 339,6 mln zł wpłynęła od konsorcjum firm Strabag-Budimex. Na zadanie II od km 310+000 do km 321+010, wpłynęło pięć ofert. Najtańszą na kwotę 360,7 mln zł złożyła firma Mota-Engil.
Zadanie III to odcinek od km 320+010 do km 335+937,65 (bez odcinka 322+150 - 324+950). Z sześciu ofert, które wpłynęły, najtańsza na kwotę 327 mln zł została złożona przez konsorcjum firm Budimeksu i Strabagu.
Kolejnym etapem będzie sprawdzenie kosztorysów oraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym. Nowi wykonawcy poszczególnych odcinków autostrady będą mieli 22 miesiące (wraz z okresami zimowymi) na dokończenie projektu i budowy A1 od węzła Łódź Północ do węzła Tuszyn od chwili podpisania umowy.
Przetarg na budowę autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna GDDKiA ogłosiła w lutym tego roku po tym, jak konsorcjum Polimeksu-Mostostalu, Doprastavu i MSF wypowiedziało umowę na realizację tego zadania. Wykonawca odstąpił od kontraktu podając jako powód brak uzyskania od GDDKiA zabezpieczenia płatności za wykonane prace. GDDKiA utrzymywała z kolei, że powodem zerwania kontraktu były opóźnienia w realizacji inwestycji.