Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA podsumowuje Euro 2012 i chwali mobilizację wykonawców

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
14-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA podsumowuje Euro 2012 i chwali mobilizację wykonawców
Urszula Nelken, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad / fot. Włodzimierz Włoch
– Bez wątpienia Euro 2012 stało się impulsem, dzięki któremu udało się rozpocząć ten proces budowy ogromnej liczby kilometrów dróg, która jest absolutnie bezprecedensowa w historii naszego kraju – mówi Urszula Nelken, rzeczniczka GDDKiA.

Jak przyznaje Nelken, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postawiła sobie za cel podczas turnieju bezpieczne i płynne pokierowanie zmotoryzowanych kibiców na stadiony. – To był podstawowy cel, czyli postawiliśmy na zarządzanie i to się udało – powiedziała rzeczniczka GDDKiA podczas konferencji podsumowującej organizację turnieju Euro 2012 w Polsce.


– W 2007 roku mieliśmy taką sytuację, gdy na rynku było jedynie 28 podmiotów i trzeba było w krótkim czasie podołać wybudowaniu ogromnie liczby kilometrów dróg. Mieliśmy przed sobą wielki plan budowy dróg krajowych, mieliśmy do wydanie duże pieniądze unijne i te pieniądze udaje się wydawać bardzo dobrze. Mogę to nieskromnie powiedzieć: GDDKiA jest najlepszym beneficjentem, jeśli chodzi o wykorzystanie środków unijnych – oznajmiła Nelken.


Urszula Nelken twierdzi, że przyznanie Polsce i Ukrainie prawa do bycia gospodarzem turnieju stało się impulsem do przyspieszenia po stronie administracyjnej oraz po stronie wykonawców. – Mieliśmy wielokrotnie możliwość obserwowania wzmożonej chęci i to było wielokrotnie widać, zwłaszcza jeśli chodzi o autostradę A2 – mówiła rzeczniczka.


Jak przypomniała Nelken, jeszcze w 2007 roku liczba kilometrów dróg ekspresowych była mniejsza niż liczba kilometrów samych autostrad, które kierowcy mają dziś do dyspozycji. Dodała, że Generalna Dyrekcja nie budowała tych dróg na Euro 2012. – Te drogi powstają nadal i one będą służyły pokoleniom. To co, było najważniejsze jeśli chodzi o turniej Euro to było zarządzanie i myślę, że to się sprawdziło – powiedziała rzeczniczka GDDKiA.


Najbardziej spektakularną inwestycją była budowa autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Nelken przypomniała, że ostatnia warstwa asfaltu kończąca całą konstrukcję jezdni była wykonana dzięki całodobowej pracy wykonawcy oraz jego zaangażowaniu. Pozwoliło to ułożyć ostatnie 20 procent warstwy ścieralnej w ciągu ostatniej doby.


Rzeczniczka przyznała również, że na dwóch odcinkach autostrady A2 inwestor miał do czynienia z szeregiem przeciwności. Z dwóch odcinków zszedł chiński wykonawca – konsorcjum Covec. Następnie upadł jeden z kontynuatorów budowy – Dolnośląskie Surowce Skalne. – Właściwe ten odcinek C udało się oddać do dyspozycji kierowców dokładnie w tym samym czasie, kiedy trzy pozostałe odcinki tej autostrady były budowane bez przeszkód. Tutaj 6 czerwca wszystko było gotowe do turnieju Euro 2012 – powiedziała Nelken.


GDDKiA na czas Euro 2012 starała się zmniejszyć utrudnienia w ruchu dla kierowców. Wprowadzono objazdy dróg, na których prowadzone były roboty, a na odcinkach remontowanych prace wstrzymano tam, gdzie było to możliwe. W pozostałych miejscach prace zorganizowano tak, by w minimalnym stopniu utrudniać życie kierowców.


Dodatkowo, podczas Euro 2012 wyznaczono trasy rekomendowane oraz wprowadzono ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych. Jak powiedziała Nelken, dotyczyło to głównie miast-gospodarzy. – Specjalnie również na potrzeby Euro były przygotowane nasze punkty informacji drogowej, gdzie można było podejrzeć na bieżąco podgląd z 577 kamer ustawionych w 385 miejscach, gdzie przez całą dobę do dyspozycji kierowców w tychże punktach byli specjalnie byli wyszkoleni pracownicy, przygotowana była też infolinia pod numerem 19111 – wyliczała rzeczniczka. Ten numer pozostał do dziś i służy informowaniu o warunkach na trasach, o sytuacji pogodowej objazdach, utrudnieniach komunikacyjnych.


Rzeczniczka pozytywnie oceniła działania GDDKiA w sferze zarządzania i uznała, że mogą one okazać się przydatne przy organizacji innych podobnych wydarzeń w Polsce i nie tylko.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5