Partner serwisu
Drogi i autostrady

Gdynia rozbuduje ul. Unruga

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Gdynia rozbuduje ul. Unruga
fot. Google Maps
Gdynia ogłosiła przetarg na rozbudowę ul. Admirała Józefa Unruga. Inwestycja ma poprawić jakość codziennej komunikacji dla Oksywia i Babich Dołów. Miasto otrzymało na ten cel ponad 30 mln zł z Polskiego Ładu.

Gdynia wystartowała z przetargiem na wykonanie przebudowy ul. Admirała Józefa Unruga. Inwestycja zlokalizowana będzie w północno-wschodniej części miasta. Robotami objęty zostanie odcinek od estakady E. Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Obszar, na którym miasto planuje inwestycję, to teren zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz handlowo-usługowej. Jest to droga powiatowa, klasy Z. Na przeważającej długości jest jednojezdniowa, jedynie w rejonie skrzyżowania z ul. E. Kwiatkowskiego rozdziela się na dwie jezdnie o przeciwnych kierunkach ruchu. Jak podaje zamawiający ulica Unruga posiada nawierzchnię bitumiczną w złym stanie technicznym. Dodatkowo odbywa się po niej ruch komunikacji miejskiej. Część autobusów, które zjeżdżają z ul. Kwiatkowskiego, a następnie kierują się w stronę północną lub zachodnią, zmuszona jest wjeżdżać w ul. Unruga, zatrzymać się na przystanku, a następnie zawrócić i skierować się w docelowym kierunku.

Po pracach dalej będzie to droga klasy Z, na której obowiązywać będzie prędkość 40 km/h. Drogę zaplanowano jako dwujezdniową dwukierunkową o dwóch pasach ruchu dla każdego kierunku o nawierzchni bitumicznej o szerokości 3,25 m każdy. Miejscami jezdnię poszerzono do trzech pasów ruchu (rejony skrzyżowań, gdzie będą występować pasy do skrętu w lewo lub prawo). Skrajny prawy pas w każdym kierunku na niektórych odcinkach przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej.

Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej, którego szerokość określono na min. 2,5 m. Powstanie także ścieżka rowerowa o nawierzchni bitumicznej i szerokości 2,5 m. Chodnik – o zmiennej szerokości – powstanie także po stronie północnej na odcinku od Cechowej do Bosmańskiej.

W ramach prac wyznaczono zatokę autobusową w nowym miejscu - na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego. Dzięki temu nie będzie już zatoki do zawracania dla autobusów w ul. Unruga, co znacznie zwiększy bezpieczeństwo i upłynni ruch pojazdów komunikacji miejskiej przez skrzyżowanie. Zatoka będzie miała 40-metrową krawędź do zatrzymywania się autobusów.

Skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną. Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo o szerokości 3 m). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach powstaną przystanki autobusowe o szerokości 3 m i długości krawędzi zatrzymania 40 m. Kolejne czerowlotowe skrzyżowanie powstanie na przecięciu ul. Unruga z ul. Robotniczą.

Powstanie również małe rondo łączące ul. Unruga z ul. Bosmańską. Średnica zewnętrzna ronda wyniesie 44 m. Wybudowany będzie jeden pas ruchu, a dla najbardziej obciążonych relacji, jak Bosmańska - Unruga zach. i Unruga zach. - Unruga wsch. powstaną dodatkowe pasy poza tarczą ronda. Wyspa centralna będzie miała średnicę 19 m. Wraz z przebudową infrastruktury drogowej prace będą obejmować także sieci podziemne, oświetlenie, kanalizację deszczową oraz sygnalizację świetlną.

Istniejące drzewa i krzewy, które kolidują z projektem zostaną usunięte. Do wycinki przeznaczono 20 drzew, 9 do przesadzenia, pozostaje 70 sztuk aktualnego drzewostanu. W ramach kompensacji przewidziano nasadzenia zastępcze w następujących ilościach: drzewa liściaste – 184 szt., drzewa iglaste – 3 szt., krzewy liściaste – 3053 szt., krzewy iglaste - 366 szt., trawy rabatowe – 702 szt., byliny - 2256 szt. i cebule – 358 szt.

Zamówienie jest dofinansowane z Polskiego Ładu w kwocie 30,5 mln zł brutto. Składanie ofert wyznaczono do 28 kwietnia. Wybór oferty poprzedzi analiza ceny (60 poc.), okresu udzielonej gwarancji (20 proc.) oraz doświadczenia osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (20 proc.). Zamawiający wymaga wykonania robót budowlanych w terminie 12 miesięcy od daty podpisania umowy. W kontrakcie przewidziano możliwość udzielenia zamówienia na roboty podobne.



Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5