Węgierskie konsorcjum MultiContact Consulting oraz i-Track będzie doradzało Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego. Chodzi o doradztwo o charakterze ekonomiczno-finansowym i biznesowym związane z przejęciem, przygotowaniem, budową, wdrożeniem oraz eksploatacją Krajowego Systemu Poboru Opłat. Przejęcie systemu za niecały miesiąc. Dziś rozstrzygnięto przetarg.
Postępowanie w sprawie usług doradczych na rzecz podmiotu, który ma przejąć system poboru opłat w Polsce ruszyło pod koniec czerwca. Inspektorat skorzystał ze skróconego trybu składania ofert, uzasadniając że zamówienie – z uwagi na bliski termin przejęcia systemu – jest pilne.
Oferty, konkretnie jedną ofertę, otwarto 10 lipca. Dopiero dziś, tj. po blisko trzech miesiącach, poinformowano o wyborze najkorzystniejszej oferty. Jest nią propozycja konsorcjum MultiContact Consulting oraz i-Track z Węgier opiewająca na 1,750 mln zł. Oferta zmieściła się w budżecie zamawiającego, który zarezerwował kwotę ponad 2,2 mln zł.
Przypomnijmy, GITD ma przejąć Krajowy System Poboru Opłat od 3 listopada. Dzień wcześniej wygaśnie umowa KSZR z obecnym, prywatnym operatorem systemu – firmą Kapsch.
Do tej pory, w trybie negocjacji bez ogłoszenia, inspektorat zlecił świadczenie usługi przejęcia i eksploatacji Elektronicznego Systemu Poboru Opłat Instytutowi Łączności. IŁ w takim samym trybie wybrał podwykonawców, ale potem unieważnił przetarg z uwagi na jego wadę prawną.
GITD wybrał też firmę, która ma pobierać opłaty na autostradzie A2 Konin – Stryków, unieważnił z kolei przetarg na te same usługi na autostradzie A4 między Wrocławiem a Sośnicą – jedyna oferta przekroczyła założony budżet. Kolejnego przetargu nie ogłoszono. Z kolei do 17 września przedłużony został termin składania ofert w przetargu na utrzymanie i rozbudowę infrastruktury przydrożnej związanej z systemem. Zmiana z pierwotnego terminu wyznaczonego na 2 października wynika – jak poinformowano – z dużej liczby pytań, które wpłynęły od wykonawców.
Decyzja o przekazaniu systemu poboru opłat drogowych publicznemu podmiotowi zapadła na początku listopada ub. roku. W tym czasie trwał przetarg, który – według wcześniejszych planów – miał wybrać następcę Kapscha. Tamto postępowanie, po przyjęciu przez Sejm zmian w ustawie o drogach publicznych, zostało unieważnione.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.