Partner serwisu
Drogi i autostrady

Inowrocław: Firma „Gotowski” buduje most i cztery wiadukty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczęły się prace przy budowie obiektów inżynierskich na obwodnicy Inowrocławia. Konieczne jest wzniesie konstrukcji nad rzeką Noteć, liniami kolejowymi oraz drogami niższego rzędu. W budowie mostu i czterech wiaduktów uczestniczy firma „Gotowski”.

Obwodnica Inowrocławia to prawie 19 km trasa, która będzie posiadała po dwa pasy w obu kierunkach. Ominie ona miasto od wschodu i znacznie skróci czas przejazdu kierowców jadących na trasie Toruń – Poznań. Ograniczy też natężenie ruchu w tym uzdrowiskowym mieście i przyczyni się do podniesienia jakości życia jego mieszkańców. Inwestycja zakłada budowę 3 węzłów drogowych ( „Latkowo”, „Jacewo” i „Tupadły” ), kilkunastu obiektów inżynierskich a także przebudowę istniejącej sieci drogowej, budowę chodników i zatok autobusowych. W ramach prac wykonanych zostanie również wiele urządzeń ochrony środowiska miedzy innymi: ogrodzenia, przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne.

W ciągu drogi powstanie wiele obiektów inżynierskich. Za część z nich odpowiedzialna jest firma „Gotowski”. – Naszym zadaniem jest wzniesienie dwóch wiaduktów nad liniami kolejowymi, mostu nad rzeką Noteć, oraz wiaduktów w ciągu DW-252 w Jacewie i wiaduktu nad DK-15 w Latkowie. To pięć różnych obiektów, które wymagają od nas dobrej organizacji prac i zachowania wysokich standardów wykonania oczekiwanych przez inwestora oraz lidera konsorcjum wykonawczego. Zakładamy zakończenie prac przy moście i wiaduktach jeszcze w tym roku – mówi dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie „Gotowski”, Paweł Pietraszak.

Most nad Notecią

Most jest konstrukcją zespoloną stalowo-betonową. Pod każdą z jezdni zaprojektowano 4 dźwigary stalowe o wysokości 2,15m. Stężenie dźwigarów w przęśle odbywa się za pomocą stalowych poprzecznic wysokości 1,40m i rozstawie co 5,0m. Z dźwigarami zespolona jest żelbetowa płyta pomostowa składająca się z żelbetowych prefabrykowanych płyt. Nawierzchnia, podobnie jak na pozostałych obiektach inżynierskich , wykonana zostanie z asfaltu twardolanego, co zapewni długi okres użytkowania. Zaprojektowano także m.in. kamienne krawężniki, bariery ochronne, ekrany przeciwolśnieniowe na zewnętrznych krawędziach obiektu, odwodnienie i zabezpieczenie przed korozją. Deski gzymsowe utrzymane będą w kolorze pomarańczowym. Na moście znajdą się na nim dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Uwzględniono także funkcjonowanie pasa dzielącego jezdnie oraz opaski bitumiczne i pobocza. Całkowita szerokość obiektu wyniesie 23 metry.

 

Wojewódzka droga nad obwodnicą

Kolejnym obiektem wznoszonym przez firmę „Gotowski” jest wiadukt nad drogą wojewódzką nr 252 Inowrocław-Włocławek, gdzie powstaje węzeł Jacewo. Obiekt zaprojektowano w formie konstrukcji płytowo-belkowej, betonowej, sprężonej. Na wiadukcie znajdzie się jezdnia o szerokości 6 metrów obustronne opaski i chodnik dla pieszych. Obiekt wyposażony zostanie w balustrady. Jego całkowita szerokość wyniesie 11 metrów, a długość całkowita 55 metrów. Pomost będzie oparty na dwóch przyczółkach i podporze pośredniej. Na nawierzchni jezdni zastosowany zostanie asfalt twardolany a na chodnikach i gzymsach przewidziano nawierzchnie chemoutwardzalną. Jezdnie od chodnika oddzielać będzie bariera sprężysta.

Węzeł Latkowo

Największym m obiektem będzie wiadukt w ciągu obwodnicy nad ul. Toruńska, którą obecnie przebiega DK-15 łącząca Inowrocław z Toruniem. Będzie on miał ponad 50 metrów długości. Pobiegnie także nad istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym oraz droga dojazdową. Szerokość nitki w kierunku Bydgoszczy, gdzie znajdzie się też pas włączania (wjazdowy w kierunku Bydgoszczy ) wyniesie około 14,6 metrów, a w kierunku Poznania 14 metrów. Obiekt zaprojektowano jako konstrukcje płytowo-belkową, betonową, sprężoną. Konstrukcje będą odrębnie wykonane dla nitki wschodniej i zachodniej. Obiekt oparty będzie na podporach za pomocą łożysk. Każda z podpór środkowych składać się będzie z trzech słupów. Deski gzymsowe wykonane będą w kolorze fioletowym. Jednak kolorystkę obiektu tworzyć będą przede wszystkim naturalne barwy betonu oraz stali.

Wiadukty nad torami

Obwodnica będzie przecinać między innymi magistralę węglową łączącą Śląsk z Trójmiastem. W związku z tym konieczne jest wzniesienie obiektu nad ważnym kolejowym torowiskiem. Pod wiaduktem znajdzie się również droga dojazdowa. Zgodnie z projektem w tej części Inowrocławia powstaje jednoprzęsłowy obiekt z pasem rozdziału pomiędzy dwiema jezdniami. Ustrój niosący konstrukcji zaprojektowano jako zespolony stalowo-betonowy. Zasadniczą częścią konstrukcji jest 5 dźwigarów. Podpory skrajne obiektu stanowią masywne przyczółki żelbetowe. Długość obiektu wniesie 37 metrów, a szerokość każdej z nitek to 11 metrów.

Bydgoska firma specjalizująca się w konstrukcjach mostowych jest odpowiedzialna także za wzniesienie wiaduktu w ciągu nowej drogi nad linią kolejową Inowrocław Rąbinek – Mogilno oraz drogą dojazdową. Będzie to również jednoprzęsłowy obiekt. Betonowy ustrój niosący tworzyć będą belki prefabrykowane typu „T”, z płyta pomostowa wykonana na mokro. Szerokość wiaduktu na każdej nitce wyniesie po15 metrów. Długość obiektu to blisko 28 metrów.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Obwodnica Wyrzyska będzie miała drugą jezdnię

Drogi i autostrady

Obwodnica Wyrzyska będzie miała drugą jezdnię

Redakcja 02 czerwca 2021

A4 na Dolnym Śląsku do zmiany. Są oferty

Drogi i autostrady

Będzie infrastruktura poprawiająca BRD w czterech regionach

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Obwodnica Wyrzyska będzie miała drugą jezdnię

Drogi i autostrady

Obwodnica Wyrzyska będzie miała drugą jezdnię

Redakcja 02 czerwca 2021

A4 na Dolnym Śląsku do zmiany. Są oferty

Drogi i autostrady

Będzie infrastruktura poprawiająca BRD w czterech regionach

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5