Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała ostatnią umowę na budowę drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław. Umowa dotyczy fragmentu od Radomicka (bez węzła) do Leszna Płd.
Wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum Mota Engil Central Europe oraz Mota Engil, Engenharia e Constructao. Konsorcjum ma na realizację zadania 22 miesiące od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych. Kontrakt opiewa na ponad 443 mln zł brutto.
To ostatni z odcinków S5, który trafia do realizacji. W ramach zadania powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ponad 19 km. Jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu. Wykonawca wybuduje także dwa węzły drogowe: Święciechowa oraz Leszno Zachód (dawny węzeł Leszno).
Jak informuje GDDKiA, zadanie obejmie również przebudowę dróg w związku z budową obiektów inżynierskich zapewniających bezkolizyjny przejazd nad i pod nimi, budowę równoległych dróg dojazdowych dla obsługi przyległego terenu, budowę Miejsca Obsługi Podróżnych Wilkowice Zachód. Powstanie też 16 obiektów inżynierskich, odwodnienie drogi, oświetlenie oraz urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany ochronne.
Na początku maja GDDKiA zawarła
kontrakt z Budimeksem na budowę S5 między Lesznem Południe (z węzłem) a Kaczkowem. Ten kontrakt wart 189 mln zł będzie zrealizowany w 20 miesięcy.
Droga ekspresowa S5 to jedna z największych inwestycji realizowanych w kraju. Trasa ma połączyć cztery aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz i Gdańsk. W ubiegłym roku zostały podpisane
umowy na realizację 130 km tej drogi na terenie Pomorza i Kujaw, gdzie S5 połączy się z autostradą A1.