Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kaźmierczak: Obwodnica Jarocina znacząco okrojona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ww / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kaźmierczak: Obwodnica Jarocina znacząco okrojona
fot. Włodzimierz Włoch / slowografia.pl
Obwodnica Jarocina, według zapisów ogłoszonego przez GDDKiA przetargu, rozwiąże tylko część problemu miasta. Nikt jednak nie neguje tej inwestycji. Rozczarowaniem jest to, że może zostać okrojona. Smutne jest także to, że w euforii władze Jarocina nie zauważają skutków, jakie może mieć ta inwestycja w przyszłości – np. za lat 30., kiedy to - przy założeniu, że rozwój miast będzie postępował - obwodnica „wbije się” w sam środek aglomeracji jarocińskiej - mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” radny Robert Kaźmierczak.

 

- Byłem zaskoczony, kiedy zobaczyłem, że obwodnica Jarocina ma kosztować niewiele ponad 300 mln zł. Analizując zapisy przetargu można zauważyć, że z połówki planowanej pierwotnie drogi robi się nam nagle 1/3. Jak się okazuje, oprócz tego, że zamiast 10 km dwupasmowej jezdni, będzie 7,5 km i 2,5 km jednopasmowej. Znikają dwa wiadukty, pasy bezpieczeństwa, zieleni itp. Stąd ta różnica pomiędzy początkowymi 500 mln zł a 300. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że inwestycja jest okrawana dość znacząco – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” radny Robert Kaźmierczak.

- Mimo wszystko decyzja o tym, że „półobwodnica” Jarocina została zapisana w rządowym programie budowy dróg, jest dla nas korzystna. Ale niekorzystne jest to, że obecne władze miasta, jak i parlamentarzyści nie wspominają, że należy ją kontynuować. Teraz mamy do czynienia z obwodnicą Wolicy Pustej, Mieszkowa i Cielczy oraz fragmentu Jarocina. Nam jednak jest potrzebna również jej kontynuacja – uważa Kaźmierczak. – Mówiąc kontynuacja mam na myśli opracowanie obwodnicy z 2005 r., który pokazuje przebieg obwodnicy od Wolicy Pustej, omijając Mieszków, Cielczę, Jarocin i kończąc swój bieg za Witaszyczkami, Witaszycami i Kotlinem – dopowiada.

– Obecnie zaplanowany finisz, z zakończeniem przy drodze wojewódzkiej 443 w kierunku na Konin i plany budowy łącznika oznaczają tyle, że tuż za znajdującym się przy granicach Jarocina osiedlu znowu będzie korek, a 100 metrów dalej część aut będzie musiała zawrócić i wjechać na starą tzw. obwodnicę Jarocina – wyjaśnia Kaźmierczak i dodaje: - Teraz to może nie wydawać się problemem, jednak za kilka, kilkanaście lat, obserwując tendencje rozwojowe miast, będziemy mówili o aglomeracji jarocińskiej – począwszy od Mieszkowa a na Witaszycach kończąc. Oznacza to, że jeśli obwodnica nie zostanie poprowadzona za Kotlin, wybudowana w 2017 r. trasa będzie się „wbijać” w samo centrum i dalej korkować miasto. Fatalna więc wiadomość jest taka, że obecnie zaplanowany przebieg rozwiązuje tylko część problemu, a w euforii władze Jarocina nie zauważają skutków, jakie może mieć ta inwestycja w przyszłości, za lat np. 30. Bo budowa obwodnicy to nie jest inwestycja na kilka lat. Obawiam się, że za 20, 30 lat ktoś popuka się po głowie i powie: Co to za obwodnica, co dzieli na pół miasto. Myślenie krótkowzroczne spowoduje, że będzie to niemiła niespodzianka.

- Patrzymy realnie na to, co się dzieje. Perspektywa 2014-2020 to może być ostatnia perspektywa gdzie będą pieniądze dla Polski. Jeśli tak trudno było doprowadzić do ogłoszenia przetargu na 10 km fragment, to w interesie naszego powiatu jest by wpisać całość obwodnicy do nowej perspektywy – podsumowuje Kaźmierczak.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Burmistrz Jarocina: Obwodnica to zachęta dla inwestorów

Drogi i autostrady

Burmistrz Jarocina: Obwodnica to zachęta dla inwestorów

Arek Kowalczyk 01 października 2013

Burmistrz Jarocina: Niektórzy wystraszyli się sukcesu

Drogi i autostrady

Burmistrz Jarocina: Niektórzy wystraszyli się sukcesu

Arek Kowalczyk 22 października 2013

Obwodnicowe fochy w Jarocinie

Drogi i autostrady

Obwodnicowe fochy w Jarocinie

Arek Kowalczyk 25 października 2013

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Burmistrz Jarocina: Obwodnica to zachęta dla inwestorów

Drogi i autostrady

Burmistrz Jarocina: Obwodnica to zachęta dla inwestorów

Arek Kowalczyk 01 października 2013

Burmistrz Jarocina: Niektórzy wystraszyli się sukcesu

Drogi i autostrady

Burmistrz Jarocina: Niektórzy wystraszyli się sukcesu

Arek Kowalczyk 22 października 2013

Obwodnicowe fochy w Jarocinie

Drogi i autostrady

Obwodnicowe fochy w Jarocinie

Arek Kowalczyk 25 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5