Partner serwisu
Drogi i autostrady

Koleją z Chin do Polski w 12 dni – nowe połączenie Rohlig Suus Logistics

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Koleją z Chin do Polski w 12 dni – nowe połączenie Rohlig Suus Logistics
fot. pixabay.com/pl/matuska
Rohlig Suus Logistics, jeden z największych polski operatorów logistycznych, uruchomił z początkiem maja nowe połączenie LCL (przesyłki drobnicowe) z Xi’an do Małaszewicz. Transporty z chińskiego terminala realizowane są codziennie, dzięki czemu czas przewozu towaru skróci się do niecałych dwóch tygodni.

Pandemia koronawirusa spowodowała znaczne wydłużenie przestojów w chińskich fabrykach, czego konsekwencje odczuli europejscy producenci. Problemy z zachowaniem łańcucha dostaw, które przełożyły się na brak możliwości importu komponentów i części, dla wielu firm oznaczały istotne straty finansowe. Dlatego w momencie wznowienia produkcji w Chinach znacznie wzrósł także popyt na usługi logistyczne. W związku z rosnącymi oczekiwaniami klientów dotyczącymi szybkiej dostawy Rohlig Suus Logistics rozszerzył swoją ofertę kolejowego transportu drobnicowego (LCL), uruchamiając dodatkowe połączenia z Xi’an. Pierwszy pociąg z chińskiego miasta wyjechał 4 maja. Czas tranzytu do Polski to 12 dni.

– Po trudnym początku roku widzimy bardzo duże ożywienie wśród producentów z bardzo różnych branż i związane z zainteresowanie transportem towarów z Chin. Dotyczy to zwłaszcza frachtu kolejowego, który jest blisko dwukrotnie szybszy niż transport morski i zdecydowanie tańszy niż transport lotniczy. W związku z rosnącym światowym popytem na profesjonalne usługi transportowe i logistyczne postanowiliśmy rozszerzyć naszą usługę kolejowego transportu ładunków niepełnokontenerowych. Nowe połączenie zwiększa nasze możliwości operacyjne w tym zakresie o ponad 30 proc. – mówi Robert Roszko, dyrektor operacyjny w produkcie kolejowym Rohlig Suus Logistics.

Transport intermodalny z Chin drogą kolejową to dla operatorów logistycznych coraz atrakcyjniejszy obszar biznesu, zwłaszcza biorąc pod uwagę bezpośrednie dofinansowanie przewozów przez Chiny. Tylko w ubiegłym roku do Europy z Chin przyjechało ponad 8 tys. składów. Większość z nich przekroczyła granicę Unii Europejskiej poprzez tzw. suchy port w Małaszewiczach koło Terespola. Wzrost popularności importu z Chin miał istotny wpływ na rozwój przewozów intermodalnych, które w ubiegłym roku osiągnęły rekordowy poziom 5,1 mln ton. Biorąc pod uwagę liczbę przewiezionych jednostek daje to coroczny wzrost na poziomie ponad 10 proc.

– Od kilku lat sukcesywnie rozwijamy transport kolejowy na trasie Chiny-Europa-Chiny, zapewniając połączenia ze wszystkimi uprzemysłowionymi regionami Państwa Środka, m.in. Zhengzhou, Suzhou, Wuhan, Chongqing, Hefei, Changsha czy Lanzhou. Oferujemy dostawy door-to-door zarówno w przypadku serwisu pełnokontenerowego, jak i drobnicowego. Tylko w ubiegłym roku liczba obsłużonych przez nas kontenerów z Chin, w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyła się o ponad 20 proc. – podsumowuje Robert Roszko.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5