Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kto dopilnuje wylotówki z Warszawy? Zdecyduje doświadczenie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
06-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kto dopilnuje wylotówki z Warszawy? Zdecyduje doświadczenie
fot. GDDKiA
GDDKiA szuka firmy, która będzie pełniła nadzór naukowo–techniczny z elementami kontroli inwestorskiej nad realizacją drogi ekspresowej S7 od Trasy AK w Warszawie do Kiełpina. Postawiła na kryteria jakościowe.

Chodzi o północną wylotówkę z Warszawy w kierunku m.in. Gdańska. Na początku października podpisana została umowa na projektowanie trasy do uzyskania decyzji ZRID. Prace powierzono konsorcjum Transprojektu Gdańskiego i Biura Projektowo–Badawczego Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. GDDKiA wybrała wykonawcę tych prac korzystając z kryteriów jakościowych – cena w przetargu stanowiła jedynie 40 proc., doświadczenie 50 proc. i dodatkowe 10 proc. to metodyka zarządzania obiektem w całym cyklu życia).

W efekcie wybrano ofertę z szóstego miejsca pod względem ceny. – Chcieliśmy mieć pewność, że podmiot, który będzie realizował to zadanie, profesjonalnie się nim zajmie – tłumaczył wówczas Jarosław Wąsowski, dyrektor warszawskiego Oddziału GDDKiA. 

A było to tym bardziej ważne, że zadanie charakteryzuje się dużym stopniem skomplikowania. Na 13-kilometrowym odcinku prowadzonym w terenie zurbanizowanym powstać ma m.in. 5 węzłów drogowych i dwa dwujezdniowe tunele.

Teraz inwestor chce zaangażować nadzór naukowo techniczny nad całym procesem realizacji – trwającym etapem projektowym, a następnie przetargiem na roboty budowlane i budową (zadanie realizowane jest w trybie tradycyjnym).

Od poszukiwanej firmy GDDKiA oczekuje m.in. nadzorowania, zarządzania i kontroli nad realizacją wszystkich umów zawieranych w ramach tego zadania. Nadzorem ma być objęty także przewidziany w ramach prawa opcji system geomonitoringu. Wykonawca ma także wspierać merytorycznie inwestora w zakresie nietypowych i trudnych problemów technicznych w trakcie realizacji.

Usługa ma być wykonana zgodnie ze wskazaną dla inwestycji i określoną w umowie z projektantem, a potem także wykonawcą robót, metodyką zarządzania, np. BIM. Pełniący nadzór będzie musiał wykazać się w tym zakresie posiadaniem odpowiedniego sprzętu, oprogramowania i kompetentnych pracowników.

Oferty wykonawców poznamy 14 stycznia a o wyborze najkorzystniejszej zdecyduje przede wszystkim doświadczenie wykonawcy, za które można otrzymać 60 pkt. Cena w tym przetargu, podobnie jak przy wyborze projektanta, ma tu wagę jedynie 40 proc.

- Kryteria pozacenowe powinny być standardem, a nie wyjątkiem. To właśnie one pozwalają zamawiającym wybierać zespoły, które realnie podnoszą jakość projektów - mówi Anna Oleksiewicz, prezes Związku Ogólnopolskiego Projektantów i Inżynierów. – Warto docenić przykład, gdzie zarówno nadzór, jak i projektowanie tej samej trasy oparto na takich kryteriach – to kierunek, który powinien stać się powszechną praktyką – dodaje.

S7 od Trasy AK do Kiełpina to kluczowa część trasy, która wyprowadzi ruch z Warszawy, omijając zakorkowane Łomianki. Zanim z drogi skorzystają kierowcy, minie jednak jeszcze trochę czasu. Projektowanie powinno się zakończyć w roku 2026,a decyzja ZRID spodziewana jest w roku 2027. Prace w terenie w zakładanym obecnie scenariuszu rozpoczną się w 2028 roku, a zakończą dopiero w 2032 r.

Sąsiedni odcinek trasy, od Kiełpina do Czosnowa, obecnie czeka na wydanie decyzji ZRID. W przyszłym roku ma się natomiast zakończyć realizacja trasy od Czosnowa do Płońska – to trzy odcinki realizacyjne. Dalej, aż do Gdańska, trasa ekspresowa jest już gotowa.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mostostal Warszawa wybuduje S8 na Dolnym Śląsku

Drogi i autostrady

Mostostal Warszawa wybuduje S8 na Dolnym Śląsku

ep. 13 stycznia 2025

Mirbud i Budimex najtańsi na dwa odcinki S11

Drogi i autostrady

Mirbud i Budimex najtańsi na dwa odcinki S11

Elżbieta Pałys 10 stycznia 2025

Kolejny – szósty – odcinek S10 dla Budimeksu? Przetarg rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Wykonawca przejął plac budowy S74 Kielce – Mniów

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Mostostal Warszawa wybuduje S8 na Dolnym Śląsku

Drogi i autostrady

Mostostal Warszawa wybuduje S8 na Dolnym Śląsku

ep. 13 stycznia 2025

Mirbud i Budimex najtańsi na dwa odcinki S11

Drogi i autostrady

Mirbud i Budimex najtańsi na dwa odcinki S11

Elżbieta Pałys 10 stycznia 2025

Kolejny – szósty – odcinek S10 dla Budimeksu? Przetarg rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Wykonawca przejął plac budowy S74 Kielce – Mniów

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5