Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kto wybuduje S11 od Kępna do Olesna? Są rozstrzygnięcia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
19-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kto wybuduje S11 od Kępna do Olesna? Są rozstrzygnięcia
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła już wszystkie trzy przetargi dotyczące budowy drogi ekspresowej S11 od Kępna w stronę autostrady A1. Nie w każdym przypadku wybrano najtańszą ofertę.

Mowa o trasie liczącej 46 km w podziale na trzy odcinki realizacyjne: koniec obwodnicy Kępna – Siemianice (12,5 km), Siemianice – Gotartów (22,7 km) oraz Gotartów – początek obwodnicy Olesna (10,5 km).

W każdym przypadku najtańszą ofertę złożyła Polaqua. W dwóch to oferta tej firmy została uznana za najkorzystniejszą: na odcinek Kępno - Siemianowice, gdzie Polaqua zaproponowała 375,650 mln zł przy budżecie GDDKiA wynoszącym 500,837 mln zł) oraz na budowę odcinka Siemianice – Gotartów, gdzie Polaqua zaproponowała cenę 523,152 mln zł (GDDKiA przygotowała 795,413 mln zł). 

W przetargu na trzeci odcinek, tj. Gotartów – początek obwodnicy Olesna najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Mirbudu i Kobylarni, które zaproponowało drugą cenę licząc od najtańszej – 464,941 mln zł. Tańsza oferta firmy Polaqua została odrzucona z uwagi na rażąco niską cenę. Była wyceniona na 389,604 mln zł przy budżecie zamawiającego wynoszącym 567,599 mln zł.

Odcinek Kępno - Siemianice jest już na etapie kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Rozstrzygnięcie dla fragmentu Siemianice - Gotartów musi rozpatrzyć Krajowa Izba Odwoławcza, wpłynęło bowiem odwołanie od decyzji zamawiającego. W ostatnim przypadku (od Gotartowa do obwodnicy Olesna) wykonawcy ubiegający się o zamówienie mają jeszcze czas na ewentualne złożenie odwołań. 
    
Droga S11, która powstanie w ramach trzech odcinków będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Na większości przebiegu zostanie poprowadzona nowym śladem.

Nowa trasa ma się zaczynać na terenie woj. wielkopolskiego, gdzie połączy się z wybudowaną obwodnicą Kępna (II etap), dalej poprowadzona zostanie przez woj. łódzkie, a następnie opolskie, gdzie zakończy się połączeniem z obwodnicą Olesna. Na trasie przewidziano m.in. budowę węzłów drogowych: Siemianice (I odcinek), Byczyna (II odcinek), Kluczbork Północ i Kluczbork Południe (III odcinek), a także dwa MOP-y i obwód utrzymania drogi (powstaną także w ramach budowy trzeciego odcinka).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5