Rynek Infrastruktury
Po tym, jak Alpine Bau ponownie otrzymało kontrakt na budowę wspomnianego odcinka (2 grudniu 2009 r. spółka została wyrzucona z budowy, ale ponownie zwyciężyła w przetargu ogłoszonym przez GDDKiA), nie przejęła wszystkich zobowiązań wynikających z poprzednio zawartej umowy, ale nie przewidywano problemów z naprawą dróg zniszczonych podczas realizacji inwestycji.
Konkretnych kwot, za jakie miałyby one zostać wyremontowane, nie podaje ani zainteresowana firma, ani GDDKiA. Jak podaje jednak portal nowiny.pl, według nieoficjalnych informacji, chodzi o 500-700 tys. zł.
„Dokument dotyczący naprawy dróg wstępnie zaakceptowano. - W ostatniej jednak chwili zawarcie umowy wstrzymał austriacki zarząd Alpine Bau, który pismem z 25 sierpnia zwrócił się do inwestora, tj. GDDKiA, o podwyższenie wynagrodzenia za wykonanie kontraktu w związku z nieuwzględnieniem przez GDDKiA w specyfikacji przetargu konieczności naprawy dróg powiatowych – mówi Wojciech Raczkowski z Biura Rady i Zarządu Powiatu Wodzisławskiego” – czytamy na stronie nowiny.pl. GDDKiA zapewnia jednak, że remont dróg powiatowych w pobliżu budowanego odcinka A1 nie jest zagrożony.