Rynek Infrastruktury
Generalna Dyrekcja zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nieco ponad 17 mln zł. Jednak wszystkie ze złożonych ofert są niższe od tej kwoty, a najtańsza z nich o około połowę.
Najdroższą ofertę złożyła firma Egis Poland, a jej wartość to 12,291 mln zł. Drugie w kolei jest konsorcjum firm Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy i Firma Menadżersko-Konsultingowa Kolmen z Lublina z ofertą o wartości 11,020 mln zł. Ofertę o wartości 10,263 mln zł złożyło konsorcjum biura Usług Inwestycyjnych Ciechański&Haładaj i Lafrentz Polska.
Do GDDKiA w Bydgoszczy wpłynęły dwie oferty poniżej 10 mln zł. Jedną z nich złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Inwestycyjnych Eko-Inwest i Cowi Polska, które zaproponowało 9,975 mln zł za wykonanie zadania. Najtańsza oferta wpłynęła od konsorcjum Arcadis i Mott MacDonald Polska, a jej wartość to 8,656 mln zł.
Pod koniec grudnia 2012 roku GDDKiA w Bydgoszczy otworzyła oferty na prace budowlane na odcinkach A1 z Czerniewic do Brzezia i z Brzezia do Kowala. Najniższą ofertę na realizację odcinka autostrady A1 odcinek Czerniewice – Brzezie na kwotę ponad 450 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm Salini Polska i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Kolejna oferta ( na kwotę ponad 500 mln 226 tys. zł brutto) wpłynęła od konsorcjum firm Strabag, Budimex oraz Mota-Engil Central Europe.
Najniższą ofertę na realizację odcinka autostrady A1 odcinek Brzezie – Kowal na kwotę ponad 608 mln zł brutto złożyło konsorcjum Salini Polska i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Kolejna oferta (na kwotę ponad 643 mln zł brutto) wpłynęła od konsorcjum firm Budimex, Strabag, Mota-Engil Central Europe. Wszystkie oferty z obu przetargów będą teraz weryfikowane.