Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Łączą S8 z S19. Dwa lata utrudnień

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
15-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łączą S8 z S19. Dwa lata utrudnień
fot. GDDKiA
Na węźle Białystok Zachód mają się połączyć dwie ważne drogi ekspresowe – istniejąca S8 z budowaną S19. Wykonawca tej drugiej przystępuje do prac na przecięciu tras. Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość. Przed nami dwa lata z ograniczeniami w ruchu.

Kluczowy węzeł powstanie w ramach kontraktu na budowę drogi ekspresowej S19 Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód. Za jego realizację, na podstawie kontraktu z maja 2021 roku, odpowiada konsorcjum firm Porr i Unibep. W lutym tego roku wykonawca uzyskał pozwolenie budowlane.

Do wybudowania jest ok. 10 km drogi ekspresowej. Przebudowy wymaga także ok. 2 km drogi S8. Wykonawca, żeby kontynuować prace w pobliżu węzła Białystok Zachód, gdzie połączą się dwie ekspresówki (S8 ma przebiegać pod S19) musi zmienić organizację ruchu.



Wyświetl większą mapę

Od poniedziałku 16 września zwężona zostanie ekspresowa ósemka. Przez dwa tygodnie jezdnia w stronę Warszawy na odcinku ok. 440 m będzie zwężona do jednego pasa ruchu – kierowcy będą korzystali z prawego pasa przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Natomiast jezdnia w kierunku Białegostoku zostanie zwężona do dwóch pasów ruchu, a dozwolona prędkość wyniesie tu 100 km/h. W tym czasie wykonawca będzie przygotowywał nawierzchnię w pasie rozdziału.

Potem nastąpią kolejne zmiany. Kolejno będą zamykane najpierw jezdnia w kierunku Białegostoku, potem w kierunku Warszawy, jednak kierowcy będą korzystać z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Zostaną one wyznaczone z wykorzystaniem utwardzonego pasa rozdziału i sąsiedniej jezdni. Zwężenie będzie dotyczyło odcinka o długości 730 m a przeciwne kierunki jazdy będą oddzielone barierami. Nie będzie dostępny pas awaryjny, a prędkość zostanie ograniczona do 50 km/h.

Taka organizacja będzie obowiązywała przez najbliższe dwa lata.

W ramach kontraktu z kluczowym węzłem powstanie również 13 obiektów inżynierskich, w tym mosty nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiadukt nad linią kolejową Białystok – Ełk. Budowana droga ekspresowa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny. Jako rezerwa pod budowę trzeciego pasa, między jezdniami pozostawiony zostanie pas rozdziału o szerokości 5 m.

Prace na tym kontrakcie powinny się zakończyć w drugim kwartale 2026 roku. Pierwotny termin zakończenia był znacznie wcześniejszy, jednak opóźnienie wystąpiło już na etapie uzyskiwania ZRID. Z procedowania, z uwagi na konflikt interesów, trzeba było wyłączyć białostocką RDOŚ a sprawę przekazano do RDOŚ w Lublinie. Warunki realizacji inwestycji zostały uzgodnione dopiero pod koniec 2023 roku. Obecne zaawansowanie prac wynosi ok. 30 proc.







Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ruszy budowa S19 w woj. podlaskim

Drogi i autostrady

Ruszy budowa S19 w woj. podlaskim

ep. 09 września 2024

Aldesa szykuje się do podpisania umowy na S17

Drogi i autostrady

Węzeł Lubelska w Warszawie już poprawiony

Drogi i autostrady

S1 Oświęcim – Dankowice 10 miesięcy przed finałem

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Ruszy budowa S19 w woj. podlaskim

Drogi i autostrady

Ruszy budowa S19 w woj. podlaskim

ep. 09 września 2024

Aldesa szykuje się do podpisania umowy na S17

Drogi i autostrady

Węzeł Lubelska w Warszawie już poprawiony

Drogi i autostrady

S1 Oświęcim – Dankowice 10 miesięcy przed finałem

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5