Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lafarge rezygnuje z produkcji cementów portlandzkich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lafarge

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lafarge rezygnuje z produkcji cementów portlandzkich
fot. Lafarge
W ramach realizacji celów klimatycznych, Lafarge w Polsce zrezygnuje z produkcji cementów portlandzkich. Zaprzestanie produkcji materiału, z którym wiąże się największy ślad węglowy, nastąpi z końcem 2025 roku. Cement portlandzki ma być zastąpiony bardziej zielonymi produktami.

Jak podano w komunikacie, odchodzenie od produkcji cementu CEM I będzie się odbywało stopniowo. Proces rozpocznie się z końcem 2022 roku wycofaniem CEM I 42,5 R Special w worku przy jednoczesnym sukcesywnym wprowadzaniu i promowaniu produktów o zbliżonych właściwościach technicznych, ale bardziej przyjaznych środowisku.

– Będziemy rozwijać produkcję zielonych cementów z rodziny ECOPlanet. To cementy które mają o minimum 40 proc. niższy ślad węglowy, niż tradycyjny cement portlandzki CEM I i powstają przy użyciu dodatków mineralnych, w tym materiałów pochodzących z recyklingu. W cemencie materiały te znajdują swoje drugie życie – mówi Maciej Sypek, dyrektor generalny sprzedaży, wiceprezes zarządu Lafarge w Polsce.

– Jest to jednocześnie nasz wkład w gospodarkę obiegu zamkniętego w Polsce oraz ograniczenie emisji, dając przy tym dodatkową wartość klientom i możliwość budowania w sposób bardziej ekologiczny. Już w tym roku udział ECOPlanet w ogólnej sprzedaży z Cementowni Kujawy wyniósł 10% - dodaje przedstawiciel firmy.

Lafarge zapowiada, że w 2021 roku obniży swoje całkowite emisje z produkcji o 100 000 ton, co stanowi redukcję o 5% w porównaniu do zeszłego roku. Taki wynik zamierza uzyskać dzięki działaniom modernizacyjnym, wprowadzeniem zdekarbonizowanych surowców do produkcji cementu i rozpoczęciem produkcji zielonych cementów z rodziny ECOPlanet, szczególnie CEM IV Dynamic w Cementowni Kujawy.

Zgodnie ze swoją strategią polityki zrównoważonego rozwoju, firma dąży do gospodarki obiegu zamkniętego. Do roku 2030 chce zwiększyć wykorzystanie materiałów z recyklingu do produkcji cementów z obecnych 1,2 mln ton do 1,7 mln ton.

Ponadto do 2030 roku Lafarge zwiększy wykorzystanie z obecnych 0,4 do 0,5 mln ton frakcji odpadów nie poddających się recyklingowi, w tym odpadów opakowaniowych, przemysłowych i komunalnych do produkcji paliwa alternatywnego, zastępując tym samym w 80-procentach stosowanie węgla do produkcji ciepła w cementowni.

– Mamy ambicję być liderem dekarbonizacji naszego sektora i w 2030 roku obniżyć nasze emisje o 55% w stosunku do 1990 roku. Dlatego do tej pory zainwestowaliśmy blisko 3 mld złotych w modernizację naszych zakładów i robimy to nadal. Jednocześnie będziemy poszerzać portfolio naszych zrównoważonych produktów takich jak ECOPlanet, ECOPact, Airium, Agilia Fibro o inne rozwiązania tak, aby zmniejszyć ślad węglowy budynków, zapewniając przy tym jego użytkownikom komfort i bezpieczeństwo – mówi Xavier Guesnu, CEO Lafarge w Polsce.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Benzyna i ON podrożeją o ponad 60 gr? Bruksela chce wprowadzić zmiany

Drogi i autostrady

Wielki emisyjny szwindel? Różne instytucje różnie obliczają poziom emisji CO2

Intermodal i logistyka

Bruksela ma nowe pomysły dla klimatu

Drogi i autostrady

Bruksela ma nowe pomysły dla klimatu

Rafał Zasuń, Lidia Wojtal, WysokieNapiecie.pl 29 sierpnia 2019

Czy branża lotnicza będzie kiedykolwiek bardziej eko?

Intermodal i logistyka

Polska – Bruksela: dużo rozmów o CO2, ale nie dobito targu

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Benzyna i ON podrożeją o ponad 60 gr? Bruksela chce wprowadzić zmiany

Drogi i autostrady

Wielki emisyjny szwindel? Różne instytucje różnie obliczają poziom emisji CO2

Intermodal i logistyka

Bruksela ma nowe pomysły dla klimatu

Drogi i autostrady

Bruksela ma nowe pomysły dla klimatu

Rafał Zasuń, Lidia Wojtal, WysokieNapiecie.pl 29 sierpnia 2019

Czy branża lotnicza będzie kiedykolwiek bardziej eko?

Intermodal i logistyka

Polska – Bruksela: dużo rozmów o CO2, ale nie dobito targu

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5