Rynek Infrastruktury
Przetarg na dokończenie budowy A1 po Polimeksie-Mostostalu został rozpisany w lutym. Maciej Zalewski z GDDKiA w Łodzi mówi, że zamawiający zdawał sobie sprawę z tego, że zmiana wykonawcy odcinka będzie się wiązała ze sporym opóźnieniem na budowie.
GDDKiA liczy na to, że nowego wykonawcę inwestycji poznamy w sierpniu. Wszystko jednak zależy od tego, ile firm wystartuje w przetargu oraz, czy pojawi się wiele pytań i odwołań. – Musimy sobie jasno powiedzieć, że przetarg może zakończyć się kilka miesięcy wcześniej lub później – zaznacza Zalewski.
Autostradę A1 ze Strykowa do Tuszyna podzielono na trzy części, zgodnie z udzielonymi pozwoleniami na budowę. Wykonawca będzie miał 22 miesiące na zakoćzenie prac i zdobycie stosownych pozwoleń.
Autostrada omijająca Łódź od wschodu ma duże znaczenie dla tego miasta. Będzie ona pełnić rolę obwodnicy Łodzi, a tranzyt na kierunku północ – południe ominie jej centrum. Polimex-Mostostal, były wykonawca A1, zapowiadał, że trasa zyska przejezdność do końca 2014 roku, teraz kierowcom przyjdzie czekać na drogę szybkiego ruchu jeszcze dwa lata.
Wykonawca odstąpił od umowy zawartej z GDDKiA tłumacząc się brakiem otrzymania gwarancji zapłaty za zrealizowane prace. Z kolei Generalna Dyrekcja argumentowała, że współpracę zakończono ze względu na duże opóźnienie na budowie.