Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódzkie: Wkrótce decyzje w sprawie A1 Piotrków – Częstochowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódzkie: Wkrótce decyzje w sprawie A1 Piotrków – Częstochowa
fot. GDDKiA
W najbliższych tygodniach Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa podejmie oficjalną decyzję co do sposobu finansowania budowy autostrady A1 na odcinku łączącym województwa: łódzkie i śląskie. Najprawdopodobniej, zgodnie z planami poprzedniego gabinetu, zostanie w tym celu utworzona drogowa spółka specjalnego przeznaczenia. Choć rząd uznaje inwestycję za potrzebną, termin jej rozpoczęcia nie jest znany nawet w przybliżeniu.

Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień przekonuje, że kontynuacja A1 jest rejonowi potrzebna, choć dalszy odcinek nie będzie już miał tak newralgicznego charakteru, jak oddana do użytku 1 lipca wschodnia obwodnica Łodzi (fragment A1 Stryków – Tuszyn o długości 40 km). – Myślę, że zostanie wybudowany w formie koncesji lub przez spółkę celową, bo na to w pełni środków unijnych nie ma – przewiduje samorządowiec.

Rynek pomoże znaleźć 6 miliardów

– Wypracowujemy formułę, w jakiej droga będzie realizowana – mówi wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Koszt budowy odcinka Piotrków Trybunalski – Częstochowa (70 km) będzie poważny: wedle szacunków, na które powołuje się wiceminister, wyniesie ok. 6 miliardów złotych. Dlatego resort skłania się ku realizacji inwestycji poprzez drogową spółkę specjalnego przeznaczenia. – Firma ta będzie własnością publiczną, ale będzie też działała na rynku, co da jej możliwość zaciągania zobowiązań. Nie będzie zatem obciążała Krajowego Funduszu Drogowego – uzasadnia Szmit.

Kredyty będą spłacane z pobieranych po wybudowaniu opłat za przejazd autostradą. Warto przypomnieć, że budowę A1 na południu województwa w taki właśnie sposób planował także poprzedni rząd.

„Gierkówka” nie wystarczy

Formalna decyzja co do prawnej formy realizacji tej inwestycji ma zapaść w ciągu najbliższych tygodni. – Zmierzamy do tego, by ciąg A1 jak najszybciej mógł przenosić ruch w całym przebiegu, podobnie jak autostrada A4 – deklaruje wiceszef MIB. Brakujące fragmenty to obecnie, oprócz omawianego odcinka, także odcinek między Częstochową (wraz z obwodnicą tego miasta) a Pyrzowicami w województwie śląskim (57,7 km). Pod koniec czerwca została podpisana umowa o dofinansowanie budowy A1 Częstochowa – Pyrzowice: kwota dopłacona przez UE wyniesie 1,355 mld zł przy całkowitej wartości inwestycji 2,608 mld zł. – Jestem więc pewien, że w ciągu najbliższych lat przejedziemy autostradą przez całą Polskę od granicy ze Słowacją do Trójmiasta – wyraża nadzieję podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Witold Słowik.

Samą budowę kolejnego odcinka autostrady w najbliższych latach ministerstwo uważa za pewnik, bo – jak przekonują jego przedstawiciele – do obsługi potoków ruchu północ – południe nie wystarczy istniejąca DK1. – Najnowsze pomiary ruchu jednoznacznie pokazują, że to A1 powinna być głównym ciągiem komunikacyjnym Polski. Jesteśmy przekonani, że z roku na rok ruch samochodowy będzie bardzo poważnie wzrastał. Chcemy, by budowa odcinka Piotrków – Częstochowa rozpoczęła się najszybciej, jak to możliwe – zapewnia Szmit, nie podając jednak choćby przybliżonego terminu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Zobacz również:

Rząd zmusi koncesjunarusza A1 do zawieszenia oplat w weekendy

Drogi i autostrady

Rząd zmusi koncesjunarusza A1 do zawieszenia oplat w weekendy

Redakcja/inf. pras 01 lipca 2023

Piotrków Tryb.: bezpieczniej i wygodniej po A1 i S8

Drogi i autostrady

Piotrków Tryb.: bezpieczniej i wygodniej po A1 i S8

Kasper Fiszer 16 października 2022

Pozostałe z wątku:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Zobacz również:

Rząd zmusi koncesjunarusza A1 do zawieszenia oplat w weekendy

Drogi i autostrady

Rząd zmusi koncesjunarusza A1 do zawieszenia oplat w weekendy

Redakcja/inf. pras 01 lipca 2023

Piotrków Tryb.: bezpieczniej i wygodniej po A1 i S8

Drogi i autostrady

Piotrków Tryb.: bezpieczniej i wygodniej po A1 i S8

Kasper Fiszer 16 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5