Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łomianki będą walczyć o północny wylot z Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
02-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łomianki będą walczyć o północny wylot z Warszawy
fot. ShutterStock
Do 2020 roku Warszawa powinna posiadać trzy nowe drogi wylotowe w ciągu dróg ekspresowych. Na liście priorytetów drogowych ujętych w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 zabrakło jednak wylotu na Gdańsk omijającego Łomianki. Stowarzyszenie „Łomianki Razem” kieruje do GDDKiA i MIR kolejne pisma w sprawie przyspieszenia prac związanych z tą inwestycją.

Do 2020 roku zabraknie jednej wylotówki

Aktualnie w budowie jest droga S8 Salomea – Wolica na odcinku pozamiejskim. Trasa ta umożliwi ominięcie Raszyna i Janek w podróży do Krakowa i Katowic. W zeszłym tygodniu GDDKiA podpisała umowy z wykonawcami obwodnicy Marek, dzięki czemu Warszawa zyska ekspresowe połączenie z drogą S8 prowadzącą w kierunku Białegostoku.

W projekcie PBDK 2014-2020 znalazła się budowa drogi S7 na odcinku Warszawa – Grójec, Południowa Obwodnica Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska, droga S17 z Warszawy do Lublina oraz autostrada A2 z Warszawy do Mińska Mazowieckiego. Tym samym, już za kilka lat ze stolicy będzie można wyjechać komfortowymi trasami ekspresowymi lub autostradami. Problemem pozostanie wylot na Gdańsk.

Co prawda, w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 odcinek drogi S7 z Warszawy do Płońska został ujęty na liście rezerwowej, lecz nie gwarantuje to znalezienia wystarczających oszczędności do jego zrealizowania. Joanna Roszkowska, radna miejska i członek stowarzyszenia „Łomianki Razem” mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że ruch na drodze do Grójca, jest mniejszy niż ten w kierunku północnym na Gdańsk, a mimo to postanowiono wybudować wylot południowy w ciągu S7, a nie odcinek omijający Łomianki.

S7 na Gdańsk ważniejsza niż wylot na południe?

„Szybka budowa drogi S7 Warszawa – Czosnów jest kluczowa dla ruchu drogowego w Warszawie. Codziennie dziesiątki tysięcy osób spóźnia się do pracy, a cały ruch z północy jest wprowadzany na Wisłostradę, która nie był przewidziana na takie natężenie ruchu. Ogromne korki w Łomiankach, na Bielanach i na Wisłostradzie powodują też hałas i zanieczyszczenie powietrza, co wpływa na jakość życia mieszkańców. Ich desperacja, jako że walczą o budowę trasy S7 od wielu lat, rośnie z każdym miesiącem. S7 na północ stanowi też główny dojazd z Warszawy do Lotniska Modlin. Już w roku 2014 lotnisko obsłuży 1,7 mln pasażerów. Prognozy na 2015 mówią o 2,5 mln. W roku 2017 planowane jest powiększenie terminala, wtedy lotnisko będzie mogło przyjąć 5 mln pasażerów rocznie!” – czytamy w stanowisku stowarzyszenia przesłanego do naszej redakcji.

Joanna Roszkowska przypomina, że północna droga wylotowa z Warszawy należy do najbardziej zatłoczonych i codziennie korzysta z niej 55 tys. pojazdów. Z kolei ruch dobowy przez Janki i Raszyn to 61 tys. pojazdów, przez Marki na Białystok – 56 tys., w kierunku Lublina 38 tys. pojazdów. Na południe przez Piaseczno dziennie przejeżdża 54 tys. samochodów. Są to dane z 2010 roku, co oznacza, że w ciągu ostatnich czterech lat mogły znacznie wzrosnąć. Przedstawicielkę stowarzyszenia dziwi opieszałość w procedurze tworzenia dokumentacji dotyczącej decyzji środowiskowej dla budowy trasy S7 z Warszawy do Czosnowa. Jak wiemy, wylot ekspresowy ze stolicy na Gdańsk został zaplanowany w latach 70-tych ubiegłego wieku, w pasie przewidzianym pod budowę nie znajdują się żadnej budynki, a tereny nie stanowią własności prywatnej, co eliminuje konieczność wykupu terenów pod budowę przez Skarb Państwa.

Ślimaczące się przygotowania

Już ponad dwa lata temu GDDKiA podpisała umowę z firmą Trakt na wykonanie dokumentacji. W zeszłym roku zorganizowano pierwsze spotkania informacyjne, na których zaprezentowano przebieg wylotówki, pod koniec stycznia 2014 roku w GDDKiA odbyło się spotkanie Zespołu Oceny Przygotowania Inwestycji, a w III lub IV kwartale tego roku GDDKiA planowała złożyć do RDOŚ wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla inwestycji. – Minęły już dwa lata od momentu podpisania umowy z firmą Trakt na wykonanie dokumentacji i 10 miesięcy od posiedzenia ZOPI, zbliża się koniec 2014 roku, a zarówno władze, jak i mieszkańcy Łomianek nie posiadają żadnych informacji na temat stanu prac nad dokumentacją ważnej dla nas (i Warszawy) drogi ekspresowej – zauważa radna.

„Jako stowarzyszenie popierające budowę drogi S7 deklarujemy wszelką pomoc w propagowaniu idei budowy tej drogi oraz w konsultacjach społecznych. Mamy też pełną świadomość, że jakiekolwiek opóźnienia w procedurze w sposób drastyczny zmniejszają szansę na realizację tej inwestycji do 2022 roku, z bieżącego dofinansowania UE na lata 2014-2020. Dlatego też podejmiemy wszelkie działania zmierzające do przesunięcia trasy S7 Warszawa – Czosnów na liście priorytetów budowy dróg w Polsce w latach 2014 – 2020 oraz jak najszybsze zakończenie dokumentacji i uzyskanie decyzji środowiskowej niezbędnej do rozpoczęcia prac” – czytamy w stanowisku stowarzyszenia „Łomianki Razem”, które wraz z nową radą miejską chce połączyć siły w celu przyspieszenia prac nad realizacją północnego wylotu z Warszawy.

Stowarzyszenie zapowiada skierowanie kolejnych pism do GDDKiA i Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju celem nadania sprawie biegu i przyspieszenia przygotowań i budowy północnego wylotu ze stolicy. Jego członkowie chcą się dowiedzieć, z czego wynika opieszałość w procedurze tworzenia dokumentacji, kto nadzoruje realizację umowy z jej wykonawcą oraz na jakim etapie są prace nad materiałami do wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej dla drogi S7 z Warszawy do Czosnowa.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

S74. Otwarta droga do umowy z chińskim wykonawcą

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5