Rynek Infrastruktury
– Przez ostatnie dwie kadencje było za mało remontów, by nasze drogi wytrzymały takie natężenie zimy. Dziś gonimy czas, bo takie nakłady jakie przeznaczamy obecnie, należało utrzymywać od 10 lat. Podejmiemy te remonty tak szybko, jak tylko pozwolą nam na to warunki atmosferyczne – powiedział Prezydent Krzysztof Żuk.
– Przyczyną obecnego stanu dróg jest to, iż niejednokrotnie nie były remontowane od momentu ich wybudowania. Często jest to okres 30 lat i dłużej. Taki stan skutkuje utratą żywotności przez konstrukcję jezdni – wyjaśniał Adam Borowy, Zastępca Dyrektora Zarządu Dróg i Mostów ds. Utrzymania i Remontów.
Jezdnia nie posiadając odpowiedniej wytrzymałości nie jest w stanie przenieść obciążeń, efektem czego są lawinowo powstające uszkodzenia nawierzchni. Ponadto, bardzo istotny wpływ na stan nawierzchni i pojawiające się zniszczenia ma ruch tranzytowy. Dodatkowym elementem działającym negatywnie jest brak prawidłowego odwodnienia. Obniżenie nośności podłoża gruntowego, zawilgocenie i rozmiękczanie poboczy jest przyczyną tworzenia się uszkodzeń nawierzchni: spękań, wysadzin, przełomów, ubytków, kolein.
Przedstawiciele ZDiM mówili, że w sposób widoczny zostanie poprawiony stan dróg w mieście. Lublin ma 25 procent dróg w stanie złym i bardzo złym i należy przeznaczyć 25 mln zł na remonty. Zarząd poddał ocenie wszystkie drogi o nawierzchni bitumicznej.