Rynek Infrastruktury
Prezydent Brejza w związku z trudnościami budżetowymi państwa zaproponował budowę obwodnicy Inowrocławia w pierwszym etapie jako drogi jednojezdniowej a w drugim - dobudowanie drugiej jezdni. Taki wariant budowy obwodnicy, według prezydenta, pozwoli na rozpoczęcie realizacji tej oczekiwanej od dawna przez mieszkańców miasta inwestycji w najbliższych 2 latach.
Wiceminister Infrastruktury Radosław Stępiński, w imieniu ministra, negatywnie odniósł się do propozycji prezydenta, bo wymagałyby ona „zmiany przygotowanej już dużym wysiłkiem i nakładem pracy oraz czasu dokumentacji projektowej (...) a w konsekwencji wydłużyłoby zamiast przyśpieszyć proces realizacji przedmiotowego zadania". Minister zapewnił prezydenta Inowrocławia, że proces przygotowania budowy obwodnicy będzie kontynuowany, zwracając uwagę, że w 2012 roku nastąpi aktualizacja na lata 2014- 2015 przyjętego przez Radę Ministrów Programu Budowy Dróg Krajowych w oparciu o planowane środki z UE (na lata 2014-2020). Dodatkowo informuje, że realizacja inwestycji polegającej na budowie obwodnicy Inowrocławia jest jednym z priorytetów resortu infrastruktury do następnej perspektywy finansowej.
Prezydent Inowrocławia odnosząc się do treści w wysłanej odpowiedzi stwierdził, że od dawna nie dowierza w tym zakresie żadnym obietnicom a uwierzy, gdy zobaczy pierwszą wbitą łopatę na placu budowy. Jedynym pozytywnym stwierdzeniem, dającym nadzieję, jest nadal uznawanie przez ministra infrastruktury budowy obwodnicy za jedno z najważniejszych zadań drogowych do realizacji w Polsce.