Oferta firmy Mota-Engil została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice. GDDKiA musi dołożyć ok. 75 mln zł.
Chodzi o 14-kilometrowy odcinek II S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice. Firma – jeśli nie będzie odwołań i umowa zostanie podpisana – będzie miała 34 miesiące na wykonanie prac projektowych i zrealizowanie robót budowlanych.
fot. GDDKiA
W ramach zadania ma powstać dwujezdniowa droga ekspresowa z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi. Powstaną także węzły drogowe łączące nową drogę z istniejącym układem komunikacyjnym oraz obiekty inżynierskie – zarówno w ciągu drogi ekspresowej, jak i w ciągu dróg krzyżujących się z ekspresówką.
Wykonane zostaną drogi dojazdowe, odwodnienie drogi i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Drożej od kosztorysuKoszt inwestycji wyniesie ponad 508 mln 135 tys. zł. a gwarancja jakości 10 lat.
Wybrana oferta był najtańszą spośród złożonych propozycji, jednak znacznie droższą niż kwota, którą planował wydać zamawiający. Zakładany budżet to 433,7 mln zł.
Zadanie, o którym mowa to jeden z trzech odcinków, na które podzielono 55,6-kilometrowy odcinek ekspresowej siódemki między granicą województwa świętokrzyskiego a Krakowem (z włączeniem do węzła Igołomska).
Inne odcinkiPozostałe odcinki są na rożnych etapach realizacyjnych. Odcinek I (23,3 km) pomiędzy granicą województwa a Szczepanowicami (bez węzła Szczepanowice) ma już wykonawcę, z którym 29 czerwca podpisana została umowa. Wybrano firmę Mosty Katowice wartą 9,409 mln zł.
Ten odcinek podzielony został dodatkowo na dwie części: część I granica województwa – węzeł Miechów do 28 sierpnia przyszłego roku powinien mieć projekt budowlany i decyzję ZRID. Część II do tego czasu powinna mieć koncepcję programową i decyzję środowiskową – w tym przypadku problematyczny jest odcinek w okolicach miejscowości Paradów, gdzie procedury opóźniły się z powodu protestów mieszkańców.
Odcinek III od węzła Widoma (bez węzła) do węzła Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) o długości ok. 18,3 km jest przed wyborem najkorzystniejszej oferty. GDDKiA wybierze spośród 11 propozycji. Przy budżecie wynoszącym 1,012 mld zł, najtańsza oferta jest warta 1,022 mld i jest to propozycja włoskiej firmy Impresa Pizzarotii.