Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mota Engil najpewniej wybuduje fragment S7 na północ od Krakowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mota Engil najpewniej wybuduje fragment S7 na północ od Krakowa
fot. GDDKiA Kraków
Oferta firmy Mota-Engil została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice. GDDKiA musi dołożyć ok. 75 mln zł.

Chodzi o 14-kilometrowy odcinek II S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice. Firma – jeśli nie będzie odwołań i umowa zostanie podpisana – będzie miała 34 miesiące na wykonanie prac projektowych i zrealizowanie robót budowlanych.

  
fot. GDDKiA
W ramach zadania ma powstać dwujezdniowa droga ekspresowa z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi. Powstaną także węzły drogowe łączące nową drogę z istniejącym układem komunikacyjnym oraz obiekty inżynierskie – zarówno w ciągu drogi ekspresowej, jak i w ciągu dróg krzyżujących się z ekspresówką.

Wykonane zostaną drogi dojazdowe, odwodnienie drogi i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.

Drożej od kosztorysu

Koszt inwestycji wyniesie ponad 508 mln 135 tys. zł. a gwarancja jakości 10 lat.

Wybrana oferta był najtańszą spośród złożonych propozycji, jednak znacznie droższą niż kwota, którą planował wydać zamawiający. Zakładany budżet to 433,7 mln zł.

Zadanie, o którym mowa to jeden z trzech odcinków, na które podzielono 55,6-kilometrowy odcinek ekspresowej siódemki między granicą województwa świętokrzyskiego a Krakowem (z włączeniem do węzła Igołomska).

Inne odcinki

Pozostałe odcinki są na rożnych etapach realizacyjnych. Odcinek I (23,3 km) pomiędzy granicą województwa a Szczepanowicami (bez węzła Szczepanowice) ma już wykonawcę, z którym 29 czerwca podpisana została umowa. Wybrano firmę Mosty Katowice wartą 9,409 mln zł.

Ten odcinek podzielony został dodatkowo na dwie części: część I granica województwa – węzeł Miechów do 28 sierpnia przyszłego roku powinien mieć projekt budowlany i decyzję ZRID. Część II do tego czasu powinna mieć koncepcję programową i decyzję środowiskową – w tym przypadku problematyczny jest odcinek w okolicach miejscowości Paradów, gdzie procedury opóźniły się z powodu protestów mieszkańców.

Odcinek III od węzła Widoma (bez węzła) do węzła Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) o długości ok. 18,3 km jest przed wyborem najkorzystniejszej oferty. GDDKiA wybierze spośród 11 propozycji. Przy budżecie wynoszącym 1,012 mld zł, najtańsza oferta jest warta 1,022 mld i jest to propozycja włoskiej firmy Impresa Pizzarotii.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Budimex blisko wygranej przetargu na S16 koło Olsztyna

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Drogi i autostrady

Koło zyska powiatową obwodnicę

Elżbieta Pałys 29 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5