Rynek Infrastruktury
– Strona publiczna, czyli GDDKiA czuje się w pełni odpowiedzialna za to, za co musi czuć się odpowiedzialna w ramach istniejącego porządku prawnego dla podwykonawców zatwierdzonych i takim są na bieżąco realizowane płatności – mówił minister.
Nowak powiedział, że problem podwykonawców to również kwestia społeczna i chce on pomóc pokrzywdzonym ludziom. – Proszę dać mi czas, 48 godzin na domknięcie projektu ustawy. Szykujemy takie rozwiązanie, które pomoże tym ludziom na podstawie prawomocnego wyroku sądu, nawet jak byli podwykonawcami niezatwierdzonymi, albo dostawcami, usługodawcami, to będą mieć regulowane płatności – zapowiedział minister Nowak.
– Budujemy system, w którym uregulujemy sprawę na przyszłość, zarówno jeśli chodzi o nowe przetargi na Janki i most Grota ogłaszane przez GDDKiA, tak aby wprowadzić chociażby zapłatę obligatoryjną. Będzie zasada obiegówki nie zapłacimy wykonawcy jeżeli nie potwierdzi, że zapłacił podwykonawcom. Wymagać będziemy zatwierdzenia wszystkich podwykonawców robót budowlanych, dostawców i usługodawców – oznajmił minister transportu.