Obecne propozycje są dewastacją cennych terenów we wszystkich wariantach zaproponowanych przez GDDKiA – ocenił poseł Paweł Zalewski w nawiązaniu do planowanej budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.
Poseł Paweł Zalewski zauważył, że planowany przebieg OAW budzi duże protesty społeczne. – Wybrany korytarz, wraz z trzema wariantami, obejmuje cenne tereny przyrodnicze: m.in. Rezerwat Skulskie Dęby, Rezerwat Stawy im. Rodziny Bieleckich, Obszar Siedliskowy Łąki Żukowskie oraz Obszar Chronionego Krajobrazu "Bolimowsko-Radziejowickiego z doliną środkowej Rawki", gdzie obowiązują ograniczenia wedle rozporządzenia wojewody mazowieckiego – zauważył parlamentarzysta, który napisał w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury.
Przypomniał, że na wspomnianych terenach powstały liczne siedliska, domy i rezydencje o charakterze historycznym, jak dwór “Fanaberia” z unikalnym na skalę krajową parkiem. – Wielu mieszkańców gmin kupiło tereny i postawiło tam domy w poszukiwaniu czystego, cichego środowiska w otulinie natury. Obecne propozycje są dewastacją tych wszystkich terenów we wszystkich wariantach zaproponowanych przez GDDKiA – ocenił Zalewski.
Parlamentarzysta zauważył, że „okolice Tarczyna, Mszczonowa czy Żyrardowa to grunty urbanizujące się bardzo szybko już w tym momencie, jako atrakcyjne i czyste”. – Obecnie planowane warianty uniemożliwią dalszą ekspansję aglomeracji w tym kierunku – ocenił poseł.
Z tymi uwagami nie zgadza się Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. –Korytarz obejmujący gminy Mszczonów i Tarczyn, wspólny na tym odcinku dla wariantu 1 i 2 stanowił najkorzystniejszy wariant korytarza dla odcinka objętego studium korytarzowym. Początek tego odcinka, w zależności od wariantu określono jako miejsce przecięcia z istniejącą autostradą A2 w węźle Mińsk Mazowiecki lub z planowanym przebiegiem tej autostrady w miejscowości Olesin, koniec natomiast przyjęto na autostradzie A2 w okolicy węzła Wiskitki – tłumaczy urzędnik.
Weber dodał, że „o wskazaniu wariantu 1 – czerwonego zadecydowała ocena grup kryteriów technicznych, ekonomicznych, środowiskowych i społecznych oraz kryteriów sieciowych z uwzględnieniem wag poszczególnych kryteriów”.
Polityk przypomniał, że rok temu została podpisana umowa na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z biurem projektowym Trakt. Chodzi o odcinek od drogi krajowej nr 92 (bez węzła) do drogi ekspresowej S7 (z węzłem). Biuro projektowe zostało zobowiązane do przedstawienia minimum 3 wariantów trasy głównej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.