Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wyburzą 50 domów pod budowę Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej? Poseł alarmuje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
06-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wyburzą 50 domów pod budowę Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej? Poseł alarmuje
fot. GDDKiA
Poprowadzenie trasy przez gęsto zamieszkałą dzielnicę Sochaczewa to hałas przez całą dobę i inne uciążliwości dla mieszkańców. Kilkadziesiąt metrów od nasypu S50 znalazłby się budynek Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej, w którym siedziby ma także kilka szkół i przedszkoli niepublicznych - alarmuje poseł Maciej Małecki w nawiązaniu do planowanej budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.

Droga S50 na całej długości ma mieć po trzy pasy ruchu w obydwu kierunkach, dwa pasy awaryjne oraz pas zieleni, a to oznacza, że pod drogę wykonawca potrzebuje pas ziemi o szerokości nawet 100 metrów.

Obecnie DK50 ma po jednym pasie w każdym kierunku. Konieczność zabezpieczenia terenu pod dodatkowe sześć pasów (wraz z awaryjnymi), pobocze, ekrany dźwiękochłonne i inną infrastrukturę związaną z utrzymaniem i eksploatacją drogi oznacza, że 50 domów może zostać przeznaczonych do wyburzenia i wysiedlenia. W tym wariancie pod nasypami znalazłyby się w całości ulice Głucha, Tartaczna, Północna, a także część Wyzwolenia, 15 Sierpnia, część ulicy Zamiejskiej, Bojowników i Zduńskiej w Sochaczewie.

- Poprowadzenie trasy przez gęsto zamieszkałą dzielnicę Sochaczewa to hałas przez całą dobę i inne uciążliwości dla mieszkańców. Kilkadziesiąt metrów od nasypu S50 znalazłby się budynek Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej, w którym siedziby ma także kilka szkół i przedszkoli niepublicznych. Obok projektowanej trasy znajduje się też siedziba Sochaczewskiego Centrum Kultury, które wolny teren na tyłach swego gmachu planowało przebudować pod organizację wydarzeń plenerowych, co w tej sytuacji będzie niemożliwe. Poprowadzenie drogi w proponowanym śladzie oznaczałoby również ingerencję w teren zakładów Boryszew, jednego z największych pracodawców w regionie - zauważył poseł Maciej Małecki, który ocenił, że „realizacja tego planu będzie niekorzystna w skutkach dla mieszkańców Sochaczewa”.

Małecki dodał, że „od chwili rozpoczęcia prac koncepcyjnych i projektowych drogi ekspresowej S50 obiecywano, że wybrany zostanie wariant optymalny pod względem środowiskowym, ekonomicznym, a przede wszystkim społecznym”. - Projektanci mieli wskazać taki przebieg, który w najmniejszym stopniu dotknie mieszkańców i będzie powstawał w dialogu z ludźmi. Niestety, wariant który przesłaliście do Sochaczewa uderza właśnie w mieszkańców - skomentował poseł.

Resort odpowiada

Stanisław Bukowiec, sekretarz stanu w resorcie infrastruktury odpowiedział, że „spełnieniem postulatu społecznego jest koncepcja wariantu 4 opracowana przez biuro projektowe w związku z aneksem do umowy na opracowanie dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego zawartym pod koniec sierpnia 2024 r.”.

- Zgoda na opracowanie wariantu 4 jest nierozerwalnie związana z wykonaniem analiz tego wariantu o takim samym stopniu szczegółowości, jak pozostałych dotychczas opracowanych wariantów. Obejmuje to również inwentaryzację przyrodniczą, pomiary i prognozy ruchu. Wykonawca dokumentacji projektowej jest zobowiązany zgodnie z warunkami zawartej umowy do przeprowadzenia spotkań informacyjnych ze społeczeństwem. Obecnie przewidywany termin spotkań informacyjnych w gminach, przez które przebiegają proponowane warianty to II połowa bieżącego roku - odpowiada Bukowiec.

Bukowiec zapewnił, że „realizacja strategicznej w skali państwa, jak i regionu inwestycji - budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej nie jest możliwa bez wzięcia pod uwagę głosu bezpośrednio zainteresowanych”.

Dodał, że biuro projektowe Trakt przekazało do Urzędu Miasta w Sochaczewie arkusze z zaznaczonym wstępnie wariantem nr 4 w celu uzyskania danych niezbędnych do sporządzenia analizy wariantu 4.

- Na aktualnym etapie prac przygotowawczych związanych z opracowaniem STEŚ żaden z przedstawionych dotychczas wariantów przebiegu OAW na odcinku od drogi krajowej nr 92 (bez węzła) do drogi ekspresowej S7 (z węzłem) nie jest preferowany ani rekomendowany do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dopiero wyniki analizy wielokryterialnej wykonanej w oparciu o kryteria społeczne, środowiskowe, techniczne oraz ekonomiczne pozwolą na rekomendację wariantu przebiegu drogi - puentuje urzędnik.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Drogi i autostrady

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Damian Kelman 03 lipca 2025

Warmińsko-mazurskie. Nadmierny hałas na S16 Borki Wielkie-Mrągowo

Drogi i autostrady

Czy Inowrocław doczeka się połączenia z A1?

Drogi i autostrady

Czy Inowrocław doczeka się połączenia z A1?

Damian Kelman 29 czerwca 2025

A4 Kraków – Katowice bezpłatna. Od kiedy?

Drogi i autostrady

A4 Kraków – Katowice bezpłatna. Od kiedy?

Damian Kelman 24 czerwca 2025

Zobacz również:

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Drogi i autostrady

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Damian Kelman 03 lipca 2025

Warmińsko-mazurskie. Nadmierny hałas na S16 Borki Wielkie-Mrągowo

Drogi i autostrady

Czy Inowrocław doczeka się połączenia z A1?

Drogi i autostrady

Czy Inowrocław doczeka się połączenia z A1?

Damian Kelman 29 czerwca 2025

A4 Kraków – Katowice bezpłatna. Od kiedy?

Drogi i autostrady

A4 Kraków – Katowice bezpłatna. Od kiedy?

Damian Kelman 24 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5