Rynek Infrastruktury
Wśród przyczyn odpowiedzialnych za opóźnienia znajdują się badania archeologiczne, trudne warunki podłoża gruntowego, złe warunki pogodowe, a także problemy związane z koniecznością transportu materiałów ze znacznych odległości.
Najwcześniej do użytku zostanie oddany odcinek Rzeszów Centralny – Rzeszów Wschód, budowany przez konsorcjum Polimeksu-Mostostalu. Będzie można już z niego korzystać w grudniu tego roku, jednak i ten termin jest wątpliwy ze względu na okres zimowy, w jakim budowa autostrady będzie kończona.
Na kolejnym z odcinków, Rzeszów Zachód – Rzeszów Centralny (budowanym przez konsorcjum firmy Radko) opóźnienie może sięgnąć 82 dni, w związku z czym odcinek będzie oddany w lutym przyszłego roku. Natomiast opóźnienie na odcinku Rzeszów Wschód – Jarosław może sięgnąć nawet 200 dni.
Powodem takiej sytuacji są uwarunkowania środowiskowe uniemożliwiające prace. Odcinek powinien zostać oddany w lipcu 2012 roku.
Roszczenia czasowe dotyczące pozostałych czterech odcinków są wciąż rozpatrywane. Chodzi o fragmenty Krzyż - Dębica Pustynia (dł. 34,8 km, kontrakt realizuje konsorcjum Hydrobudowy Polskiej, wartość kontraktu to 1 750 408 749,72 zł brutto, termin zakończenia sierpień 2012 r.); Dębica Pustynia - Rzeszów Zachód (dł. 32,7 km wykonawcą jest Budimex SA, wartość - 1,73 mld zł, data oddania to czerwiec 2012 r.), Jarosław - Radymno (dł. 24,5 km, wykonawca to Budimex SA, wartość kontraktu - 969 mln 229 tys. zł, termin realizacji - kwiecień 2012 r.), Radymno - Korczowa (dł. 22,6 km, wykonawca to J&P AVAX, wartość kontraktu - 818 mln 507 tys.760 zł, termin kwiecień 2012 r.).