Łukasz Kmita
W piątek poseł Jacek Osuch poinformował, że przygotował w tej sprawie specjalną interpelację do ministra Cezarego Grabarczyka. Interpelacja w sprawie konieczności w trybie pilnym przeznaczenia środków na budowę II etapu wschodniej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi S-7 ma zostać złożona w Sejmie podczas najbliższego posiedzenia – czyli już we wtorek. – Rozpoczęcie prac przy drugim etapie budowy wschodniej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi S-7 to jedno z priorytetowych zadań jakie powinno być jak najszybciej realizowane przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad w Małopolsce. W 2010 roku zakończyła się budowa pierwszego etapu S-7 (odc. ok. 2.7 km), który jednocześnie stał się elementem wschodniej obwodnicy miasta Krakowa. Pilnej realizacji wymaga niespełna 4.5 km. odcinek pomiędzy węzłami Rybitwy – Igołomska wraz z budową mostu na Wiśle – podkreśla Jacek Osuch.
Parlamentarzysta PiS przypomina także skandaliczną dla Małopolski decyzję.
– Niestety zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, jedyną inwestycją realizowaną w 2011 roku z budżetu państwa w Małopolsce będzie autostrada A4. Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa ewentualne pieniądze na budowę dalszego odcinka S-7 miały pochodzić z oszczędności przy przetargach na pozostałych budowanych i modernizowanych drogach administrowanych przez GDDKiA w Polsce – twierdzi Osuch. – Znaczące oszczędności po przetargach na realizacje projektów drogowych już są, jednak Ministerstwo Infrastruktury zwleka z ogłoszeniem informacji o przyszłości inwestycji S-7 w Krakowie. Budzi to coraz większe protesty wyrażane zarówno przez samorządowców jak i kierowców, dla których przedmiotowa droga jest niezwykle ważna – dodaje poseł. Dlatego zażądał on odpowiedzi kiedy Ministerstwo Infrastruktury ogłosi decyzje co do terminu rozpoczęcia prac przy budowie S-7 oraz na jaką kwotę szacowane są obecnie oszczędności w związku z mniejszymi niż zakładano kosztami budowy i modernizacji dróg krajowych, ekspresowych i autostrad w Polsce. Poseł odpytuje także, jak wygląda rozdział tych środków, a także kiedy mogą zostać zakończone prace przy budowie S-7 pomiędzy węzłami Rybitwy – Igołomska.