Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Pięć odcinków S10 dla Budimeksu, jeden dla Mirbudu. Są rozstrzygnięcia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
13-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Pięć odcinków S10 dla Budimeksu, jeden dla Mirbudu. Są rozstrzygnięcia
fot. Google Maps
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła sześć spośród ośmiu przetargów na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 między Szczecinem i Piłą. Pięć z nich ma realizować Budimex, szósty Kobylarnia z Mirbudem.

O tym, że Budimex złożył najwyżej punktowaną ofertę w przetargach na pięć odcinków trasy w woj. zachodniopomorskim pisaliśmy w lutym. Teraz inwestor poinformował o oficjalnym rozstrzygnięciu przetargów. Zgodnie z podjętymi decyzjami, Budimex został wybrany do realizacji odcinków: Stargard Wschód – Suchań oraz Witankowo – Piła Północ, Cybowo - Łowicz Wałecki, Łowicz Wałecki - Piecnik oraz Piecnik - Wałcz Zachód. Łącznie odcinki te mają ok. 70 km długość, a wartość złożonych ofert to ok. 2,8 mld zł brutto.

Przetargi na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 zostały głoszone w październiku 2023 r. W sumie inwestor ogłosił 10 postępowań. Do tej pory rozstrzygniętych zostało 6 spośród nich. Odcinek S10 Suchań – Recz został rozstrzygnięty na rzecz konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. Konsorcjum złożyło ofertę wartą 667,5 mln zł. To najtańsza spośród propozycji, które wpłynęły w tym przetargu.

Pozostali oferenci mają jeszcze czas na złożenie odwołań od dokonanych rozstrzygnięć. 

Na rozstrzygnięcie czekają jeszcze dwa przetargi dotyczące drogi ekspresowej ze Szczecina do Piły. To odcinki Recz – Cybowo oraz Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo. Ofertę z najniższą ceną dla pierwszego odcinka złożyło konsorcjum Mirbudu i Kobylarni (647 mln zł), a dla drugiego NDI (187,4 mln zł).

Droga ekspresowa S10 Szczecin – Piła będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Pozwoli na ominięcie miejscowości, które znajdują się na trasie obecnej DK-10, w tym m.in. Suchań, Recz, czy Kalisz Pomorski. Na trasie powstanie 13 węzłów drogowych, a także 56 wiaduktów, 8 estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pary miejsc obsługi podróżnych.

Umowy z wykonawcami mają być podpisane w tym roku. Prace w terenie, po uzyskaniu decyzji ZRID ruszyłyby w 2025 r. a droga powinna być gotowa – jeśli te plany się powiodą – w 2028 r. 
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5