Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Porr będzie zmieniał węzeł Lubelska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Autor:

ep.

Data publikacji:
27-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Porr będzie zmieniał węzeł Lubelska
fot. GDDKiA
W II kwartale przyszłego roku na węźle Lubelska gdzie łączy się S17 z Południową Obwodnicą Warszawy będzie już docelowa organizacja ruchu. Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Porr zaprojektuje i wdroży nowe rozwiązania.

W ten sposób ma się domknąć nowa organizacja ruchu na ważnym węźle. Po otwarciu POW w ciągu S2 pojawił się problem w miejscu gdzie przecina się ruch w ciągu S2 z tym na trasie Warszawa – Lublin. W newralgicznych porach, jak np. w weekendy na styku dwóch tras tworzyły się zatory. W odpowiedzi na to w październiku 2022 r. GDDKiA w ramach czasowej organizacji ruchu, na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy udostępniła dwa pasy ruchu (wcześniej był tylko jeden). Natomiast od grudnia 2022 r., po oddaniu do użytku odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt) drugi pas do skrętu zyskali także kierowcy zjeżdżający z S2 na S17. To jednak spowodowało konieczność zamknięcia łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Pojazdy jadące w tym kierunku korzystają z objazdu przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).

Teraz Porr na zlecenie GDDKiA opracuje analizy ruchu i wybuduje przewiązkę, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin. Ma ona powstać pomiędzy jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina. Przebudowane zostaną także wyspy rozdzielające ruch na ciągu głównym i zjazd na łącznice od strony Warszawy (S2) i Lublina (S17). Jak wyjaśnia GDDKiA, będzie to rezerwa pod trzeci pas zjazdowy.

Prace będą kosztowały ok. 7,8 mln zł. Na projektowanie i uzyskanie zezwoleń zarezerwowano 4 miesiące od podpisania umowy, a na roboty w terenie 2 miesiące od uzyskania pozwolenia. Przebudowany węzeł powinien być gotowy w II kwartale 2024 r.

GDDKiA próbowała zlecić to zadane już wcześniej, jednak trzy przetargi w tej sprawie zostały unieważnione z uwagi na rozbieżność oferowanych cen w stosunku do zarezerwowanej kwoty. Rozstrzygnięcie czwartego z kolei postępowania także wymagało zwiększenia budżetu. GDDKiA dysponowała kwotą 4,8 mln zł, wybrana oferta jest warta 3 mln zł więcej.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
Schuettfllix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5