Partner serwisu
Drogi i autostrady

Są zmiany na węźle Klucz A6/S3 koło Szczecina. Ma być mniej korków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

GR

Data publikacji:
27-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Są zmiany na węźle Klucz A6/S3 koło Szczecina. Ma być mniej korków
fot. GDDKiA/Mateusz Grzeszczuk
Są zmiany na węźle drogowym Klucz pod Szczecinem. Z autostrady A6 na drogę S3 w kierunku Gorzowa Wielkopolskiego będzie można zjechać z dwóch pasów ruchu. Analogiczne zmiany zostaną wprowadzone na kierunku Gorzów Wielkopolski – Świnoujście/Gdańsk.

Latem ruch na trasach w kierunku morza znacząco wzrasta - na drodze S3 w województwie zachodniopomorskim pojazdów jest trzykrotnie więcej niż w innych miesiącach. Skutkiem tego jest spadek płynności ruchu i powstawanie korków, zwłaszcza w rejonie węzłów drogowych i miejscach o zmniejszonej przepustowości. Z takimi sytuacjami kierowcy mają do czynienia na węźle drogowym Klucz pod Szczecinem, na którym droga ekspresowa S3 łączy się z autostradą A6.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina, że na węźle Klucz łącznice są dwupasowe, natomiast pasy włączeń i wyłączeń jednopasowe.

– To rozwiązanie pozwala na płynność ruchu przy średnich natężeniach, ale przy wakacyjnych weekendowych kumulacjach ruchu tworzą się korki. Na początku czerwca wprowadziliśmy pierwszą zmianę w organizacji ruchu zwężając jezdnię A6 w kierunku Gdańska do jednego pasa ruchu. Teraz płynność ruchu ma poprawić umożliwienie zjazdu na łącznicę również z prawego pasa ruchu – tłumaczą urzędnicy.

Przy nowym rozwiązaniu kierowcy będą mieć na wysokości łącznicy pas wyłączenia, prawy pas umożliwiający zarówno zjazd na łącznicę jak i pozostanie na dotychczasowym kierunku jazdy oraz lewy pas ruchu, którym tak jak do tej pory, będzie można jechać na wprost. – Zmiany powinny upłynnić ruch, ale na pewno nie rozwiążą całkowicie problemów komunikacyjnych w tym miejscu – przewiduje GDDKiA.

Przypomnijmy, że licząca obecnie ponad 400 kilometrów długości trasa ekspresowa S3, przebiegająca „zachodnią ścianą Polski”, docelowo ma połączyć graniczące z Czechami miasto Lubawka na Dolnym Śląsku ze Świnoujściem. Trwa już budowa drogi ekspresowej między Świnoujściem a Szczecinem. Cała S3 od portu w Świnoujściu do granicy z Czechami ma być gotowa w 2024 roku. Zachodniopomorski odcinek, podzielony na dwie części, kosztuje prawie 690 milionów złotych.

– Popieramy rozbudowę S3 szczególnie w kontekście trwającej równolegle, prowadzonej przez nas, budowy tunelu pod Świną. Po jego oddaniu do użytku zwiększy się m.in. ruch tranzytowy, przede wszystkim obywateli Niemiec – mówił nam w ubiegłym roku Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5