Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Rozbudowa S17 wesprze Krasnystaw. Najpierw jednak szereg wyzwań

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
11-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rozbudowa S17 wesprze Krasnystaw. Najpierw jednak szereg wyzwań
fot. Miasto Krasnystaw / Chmielaki Krasnostawskie
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest gotowa ogłosić przetarg na budowę odcinka S17 Łopiennik – Krasnystaw Północ. Władze miasta są gotowe na tę inwestycję i wierzą, że będzie ona stymulatorem rozwoju Krasnegostawu.

Droga ekspresowa S17 w okolicach Krasnegostawu to inwestycja, wokół której prace trwają od dłuższego czasu. W lipcu 2024 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała z przetargu firmę Budimex to budowy odcinka S17 Krasnystaw Północ – Izbica. W tym roku natomiast GDDKiA jest gotowa ogłosił przetarg na budowę odcinka S17 Łopiennik – Krasnystaw Północ, będącego również częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Jak ważne są te inwestycje dla Krasnegostawu i jego mieszkańców? Spytaliśmy o to burmistrza miasta.

S17 stymulatorem rozwoju Krasnegostawu

Jak informuje burmistrz Daniel Miciuła, miasto wiąże ogromne nadzieje nie tylko z realizacją odcinka S17 Łopiennik – Krasnystaw Północ, ale również z budową drogi ekspresowej S17 od Piask Lubelskich do granicy Polski w Hrebennem, która została podzielona na kilka części.

– Położenie na trasie szybkiego ruchu o znaczeniu krajowym i międzynarodowym będzie jednym z najważniejszych stymulatorów rozwoju naszego miasta pod względem społecznym, gospodarczym i turystycznym. Skrócenie czasu dojazdu może sprzyjać osiedlaniu się i inwestycjom w Krasnymstawie oraz zwiedzaniu regionu o olbrzymich walorach przyrodniczych i krajobrazowych – przekonuje burmistrz.

Włodarz Krasnegostawu wskazuje ponadto, że po zakończeniu budowy drogi ekspresowej i nowej przeprawy mostowej będzie możliwe zmniejszenie ruchu w ścisłym centrum miasta, co pozwoli m.in. na lepsze zabezpieczenie układu urbanistycznego miasta, wpisanego do rejestru zabytków województwa lubelskiego.

– Umożliwi również ożywienie rynku miejskiego pod względem sportowym, kulturalnym i gospodarczym, co obserwujemy na przykładzie utworzenia sztucznego lodowiska oraz strefy kibica. Ponadto, zmniejszy się natężenie ruchu na głównej ulicy wjazdowej do miasta, to jest na ulicy Mostowej w godzinach szczytu, oraz poprawi się komunikacja między wschodnią a zachodnią częścią miasta – dodaje Daniel Miciuła.

Wyzwania dla miasta z budową S17

Chociaż na ten moment jest za wcześnie, by przewidzieć, czy w związku z budową S17 Łopiennik – Krasnystaw Północ pojawią się utrudnienia w ruchu na terenie miasta, burmistrz wyraża nadzieję, że inwestor i wykonawca dołożą wszelkich starań, by harmonogram robót był opracowany w taki sposób, aby uciążliwości były jak najmniejsze. Przede wszystkim chodzi o jeden z obecnych odcinków obwodnicy Krasnegostawu – ulicę Sokołowskiego – która docelowo będzie częścią S17, a w jej pobliżu powstaną drogi serwisowe.

Sama budowa S17 stawia jednak przed miastem konkretne wyzwania, zwłaszcza w kwestii sprawnego ruchu w rejonie planowanego węzła Krasnystaw Północ.

– Między innymi w tym celu powstaje nowa przeprawa przez rzekę Wieprz w rejonie ulic Nieczaja i Gawryłowa wraz z drogami dojazdowymi do istniejącego układu komunikacyjnego. W drugiej połowie 2024 roku podpisaliśmy umowę i ruszyły prace przygotowawcze związane z budową mostu i ulicy Kaczej orze przebudową ul. Nieczaja. Koszt tego zadania wyniesie 54,5 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2027 roku – informuje burmistrz.

Wspomniana przeprawa przez Wieprz jest natomiast kontynuacją prac związanych z realizacją drugiej obwodnicy miasta. Pierwszy odcinek – ulica Polewana – będzie łączył się z węzłem Krasnystaw Północ i został przebudowany w latach 2009-2010.

Daniel Miciuła uważa, iż „nowa przeprawa mostowa ma za zadanie nie tylko usprawnić ruch w kierunku granicy państwa, ale przede wszystkim przyczynić się do rozwoju miasta oraz zwiększeniu jego konkurencyjności”, ponieważ inwestycja pozwoli na funkcjonalne skomunikowanie nowych terenów inwestycyjnych.

To jednak nie są jedyne wyzwania. Osobną kwestią są wywłaszczenia gruntów i budynków w rejonie planowanego węzła, zwłaszcza w rejonie ulicy Kłosowskiego.

– Wielość przesiedleń wymaga stworzenia warunków do ponownego osiedlania na terenie miasta, to jest konieczność rozwoju oferty mieszkaniowej. Proces projektowania inwestycji budzi również niepokoje społeczne, co do oferowanych cen odszkodowań i czasookresu do opuszczenia obecnie zamieszkiwanych terenów – tłumaczy burmistrz.

Poza tym powstaje problem połączenia lokalnych dróg gminnych do projektowanej inwestycji, zwłaszcza z uwagi na duże nakłady finansowe.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Startują prace przygotowawcze dla obwodnicy Słubic

Drogi i autostrady

Startują prace przygotowawcze dla obwodnicy Słubic

Damian Kelman 11 lutego 2025

Który wariant obwodnicy Lipna? GDDKiA czeka na decyzję środowiskową

Drogi i autostrady

Plany drogowe na Podlasiu szkodzą Biebrzańskiemu Parku Narodowemu?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Jest wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla WOW Ząbki – Zakręt

Drogi i autostrady

Jest wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla WOW Ząbki – Zakręt

Elżbieta Pałys 31 stycznia 2024

Wschodnia Obwodnica Warszawy na razie nie ruszy z miejsca

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Startują prace przygotowawcze dla obwodnicy Słubic

Drogi i autostrady

Startują prace przygotowawcze dla obwodnicy Słubic

Damian Kelman 11 lutego 2025

Który wariant obwodnicy Lipna? GDDKiA czeka na decyzję środowiskową

Drogi i autostrady

Plany drogowe na Podlasiu szkodzą Biebrzańskiemu Parku Narodowemu?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Jest wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla WOW Ząbki – Zakręt

Drogi i autostrady

Jest wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla WOW Ząbki – Zakręt

Elżbieta Pałys 31 stycznia 2024

Wschodnia Obwodnica Warszawy na razie nie ruszy z miejsca

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5