Rynek Infrastruktury
Przebudowa węzła na DK-9 jest jednym z elementów realizowanego w mieście programu transportowego, który pochłonie w sumie ponad 400 mln zł. Wstępnie szacowano, że przebudowa węzła będzie kosztować około 84 mln zł.
Przetarg na przebudowę węzła składa się z dwóch etapów. W pierwszym zebrano 23 oferty, które zostały przeanalizowane pod kątem doświadczenia zgłoszonych firm przy realizacji trudnych zadań drogowych. Do drugiego etapu zaproszono dziesięć firm i one przedstawią oferty cenowe.
Na zaproszenie Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie odpowiedziało siedem firm. Najniższą cenę zaproponowała Inżynieria Rzeszów i jest to 63,28 mln zł. Skanska wyceniła zadanie na 66,8 mln zł, a Budimex na 69,9 mln zł. Pojawiły się również oferty przekraczające 70 mln zł. Zostały one przedstawione przez Mota-Engil (77 mln zł) oraz MPDiM Rzeszów (73,8 mln zł).
W tym tygodniu urzędnicy zajmą się analizą złożonych ofert cenowych i jeżeli nie pojawią się pytania ze strony miasta oraz oferentów, wykonawca inwestycji powinien być znany jeszcze w tym miesiącu. Do zadań zwycięskiej firmy będzie należało najpierw opracowanie dokumentacji dla zadania, a prace w terenie rozpoczną się prawdopodobnie w połowi przyszłego roku i potrwają 12 miesięcy.
Zakres prac obejmuje odcinek alei Wyzwolenia od skrzyżowania z ulicą Okulickiego do Lubelskiej. Aleja zostanie poszerzona, powstaną na niej dwie jezdnie, a na każdej z nich znajdą się po dwa pasy ruchu. Aby poszerzyć jezdnię konieczne jest przebudowanie wiaduktu w ciągu alei Wyzwolenia.
Na alei Wyzwolenia zaplanowano dwa nowe ronda. Powstaną na niej również dodatkowe pasy, które ułatwią zjazd na aleję i włączenie się do ruchu.