Fragment tzw. Trasy Kaszubskiej ograniczony węzłami Luzino i Szemud jest już prawie na półmetku. Budimex, który jest wykonawcą tego odcinka S6 zrealizował już 48 proc. prac. Postęp robót jest taki, jak przewiduje harmonogram.
Mowa o części drogi ekspresowej S6 od obwodnicy Trójmiasta w stronę Słupska, tj. do miejscowości Bożepole Wielkie. Trasa budowana jest w podziale na 3 odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie – Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia. W sumie liczą one 40 km.
O zaawansowaniu prac na swoim odcinku poinformował właśnie Budimex – wykonawca 10-kilometrowego, środkowego odcinka pomiędzy węzłami Luzino i Szemud. Jak wynika z przedstawionych informacji, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Do tej pory zrealizowano 48 proc. przewidzianych w kontrakcie robót. Tym samym Budimex przekroczył kamień milowy inwestycji.
Ten fragment Trasy Kaszubskiej ma ponad 10 km długości. Powstaje jako dwujezdniowa droga ekspresowa, wraz z trasami dojazdowymi, lokalnymi oraz służącymi do zjazdu na tereny przyległe, których łączna długość to także 10 km.
W ramach kontraktu powstaje także węzeł Szemud, który zaplanowano na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką DW-224. Budimex wykona też 13 obiektów inżynierskich, w tym 2 mosty, 9 wiaduktów, 1 estakada i przejścia dla małych zwierząt.
Jednym z wyzwań na tym kontrakcie jest pagórkowaty teren oraz podmokły grunt, który wymaga wzmocnienia podłoża i prac hydrotechnicznych.
– Obecnie na budowie realizowana jest największa na całym 40-kilometrowym odcinku estakada o wysokości 30 metrów i długości 200 metrów wykonywana w technologii nawisowej. Obiekt powstaje nad doliną w okolicach miejscowości Milwino i będzie przeprowadzał ruch nad drogą dojazdową oraz przejściem dla dużych zwierząt – mówi Dariusz Blocher, prezes Zarządu, dyrektor generalny Budimeksu. – Ułożone zostały już pierwsze kilometry nawierzchni wiążącej i ścieralnej nowej S6 na długości ponad 4 km – dodaje Dariusz Blocher.
Na budowie każdego dnia pracuje około 300 pracowników i podwykonawców – informuje wykonawca. Podkreśla, że w trakcie wykonywania prac nie odnotowano żadnego wypadku.
Finał kontraktu o wartości 335,8 mln zł brutto zaplanowano na koniec listopada 2021 roku.
Pozostałe odcinki Trasy Kaszubskiej są wykonywane przez firmy Polaqua (Szemud – Gdynia) oraz Porr (Luzino – Bożepole Wielkie).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.