Partner serwisu
Drogi i autostrady

Salini z najkorzystniejszą ofertą na S7 węzeł Widoma – Kraków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Salini z najkorzystniejszą ofertą na S7 węzeł Widoma – Kraków
fot. GDDKiA
Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Widoma – węzeł Igołomska. Za najkorzystniejszą została uznana oferta, którą złożyła firma Salini Impregilo.

Wybrane oferty

Według planów inwestor planował przeznaczyć na realizację dwóch z trzech odcinków S7 granica województwa – Kraków 1,446 mld zł. Zestawienie ofert, które wpłynęły do zamawiającego możecie zobaczyć TU.

Pierwszy z fragmentów, od węzła Szczepanowice do węzła Widoma miał pochłonąć 433,730 mln zł. W przypadku tej części inwestycji za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy Mota-Engil Central Europe, która opiewała na 508,135 mln zł. Była to propozycja z najniższą ceną.

Z kolei druga część, odcinek S7 węzeł Widoma – węzeł Igołomska ma zostać zrealizowana przez wykonawcę, który zaproponował drugą ofertę pod względem ceny. Tym razem wyborem GDDKiA została firma Salini Impregilo z Włoch. Oferta opiewa na 1,072 mld zł, przy budżecie inwestora 1,012 mld zł. Niższą ofertę złożyła tylko firma Impresa Pizzarotti. Ta propozycja została jednak odrzucona.

W obu przypadkach propozycje złożone do zamawiającego zostały poddane identycznej ocenie, w której kryteria stanowiły: cena (90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji jakości (5%). W rzeczywistości jednak liczyła się tylko cena z uwagi na to, że wszystkie oferty na oba odcinki przewidywały realizację inwestycji w ciągu 34 miesięcy i objęcie prac dziesięcioletnią gwarancją.

Brakuje pieniędzy

Łatwo zauważyć, że nawet przy wyborze najniższych pod względem ceny propozycji kwota, którą początkowo Generalna Dyrekcja planowała przeznaczyć na tę inwestycję jest przekroczona o ok. 90 mln zł. Jak zapewniała w październiku 2017 roku GDDKiA – nie ma możliwości aby zabrakło pieniędzy na te dwa odcinki S7.

– Scenariusz, w którym zbrakłoby pieniędzy na realizację S7 Kraków – Szczepanowice nie jest możliwy – komentuje przedstawicielka GDDKiA. – Jedną z opcji jest poproszenie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o dodatkowe finansowanie – dodaje.

Małopolska GDDKiA ma także możliwość przesunięcia środków w tej inwestycji. Mogą zostać one pozyskane z budżetu planowanego na wybudowanie najbardziej wysuniętego na północ odcinka S7. Jego realizacja w ustalonym kształcie napotkała sprzeciw mieszkańców i konieczne było rozpisanie nowego przetargu na jego projekt.

Inwestycja ważna dla Małopolski

Fragmenty, które mogą już niebawem zostać przekazane wykonawcom to Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) – Widoma (bez węzła) (18,3 km) oraz Widoma (z węzłem) – Szczepanowice (z węzłem) (14 km).
 
Budowa drogi S7 jest jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych prowadzonych w Polsce. Leży ona w korytarzu północ-południe i w ogólności łączy Trójmiasto m.in. przez Olsztyn i Warszawę, Kraków z południową granicą kraju.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5