Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Skierniewice z planem przebudowy ul. Batorego. Powstanie rondo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
24-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Skierniewice z planem przebudowy ul. Batorego. Powstanie rondo
fot. Google Maps
Skierniewice pozyskały 14 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Środki zostaną przeznaczone na gruntowną przebudowę ul. Batorego w centrum miasta. Wraz z inwestycją powstanie rondo, które upłynni ruch samochodów.

Skierniewice wystartowały z przetargiem na przebudowę ulicy Batorego w centrum. Postępowanie podzielono na dwie części. Pierwsza dotyczy odcinka od ul. Ofiar Katyńskich do ul. Strykowskiej. Druga część dotyczyć będzie odcinka od ul. Ofiar Katyńskich do skrzyżowania z ul. Zadębie i Kilińskiego. Oferenci mogą składać oferty do obu części.

Na zadanie miasto pozyskało 14 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Inwestycja obejmie łącznie odcinek o długości 737 metrów. Zaplanowano przebudowę drogi według kategorii klasy Z o prędkości projektowej 50 km/h. Szerokość jezdni określono do 7 metrów, zaś chodników – 2 metry oraz 3 metry w przypadku współdzielenia przestrzeni między pieszych a rowerzystów na odcinku od ul. Ofiar Katyńskich do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 705 na ul. 1 Maja. Przebudowane zostaną liczne zjazdy do posesji prywatnych. Projekt zakłada również wydzielenie miejsc postojowych na całej długości przebudowywanego odcinka i budowę zatok autobusowych.

Co istotne, w ramach zadania zostanie nie tylko odnowiona nawierzchnia drogi, ale także powstanie rondo u zbiegu ulic Batorego, Zadębie, Kilińskiego. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym pozwoli na bezkolizyjny wjazd i znacząco skróci oczekiwanie na przejazd z ulic podporządkowanych. Zaplanowano obiekt o średnicy 32 metrów. Szerokość okalającego pasa jezdni będzie wynosiła 6 metrów. Wyspa środkowa zostanie ponadto wyposażona w pierścień o szerokości 2,5 metra. Budowa ronda pozwoli ponadto uporządkować ciągi piesze i rowerowe. Dzięki inwestycji mają zostać połączone ścieżki pieszo-rowerowe, które prowadzić do przyszłego traktu znad Zalewu Zadębie na osiedlu Widok.

W ramach inwestycji przebudowane zostanie także skrzyżowanie ulic Batorego, Mireckiego, Okrzei. Zakres przebudowy zostanie ustalony w trakcie tworzenia dokumentacji projektowej. Łącznie dwa zadania będą kosztowały blisko 24 mln złotych.

Wybór najkorzystniejszej oferty poprzedzi analiza takich parametrów jak cena (60 proc.) oraz okres gwarancji (40 proc.). Składanie ofert wyznaczono do 26 lipca. Na realizację inwestycji wskazano 430 dni, czyli prawie 15 miesięcy. Jeden oferent może składać oferty do dwóch części zamówienia.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5