Rynek Infrastruktury
Najdroższa oferta wpłynęła od konsorcjum PBDiM Kobylarnia i Mirbud, a jej wartość to 299,318 mln zł. Pozostałe oferty złożyło konsorcjum Eurovia i IMB-Podbeskidzie (293,026 mln zł), Intercor (289,223 mln zł), konsorcjum Berger Bau Polska, Berger Bau i Himmel i Papesch (287,547 mln zł), konsorcjum Budimex i Heilit+Woerner (280,804 mln zł). Budżet zamawiającego na to zadanie wynosi 384,586 mln zł.
Wartość kontraktu, jaki realizował Polimex-Mostostal wraz z Doprastavem i Mostmarem to 788,1 mln zł. Na początku stycznia GDDKiA informowała, że zaawansowanie budowy wynosi 56,3 procent dla robót drogowych i 76 procent dla robót mostowych.
W ramach dokończenia budowy S69 Bielsko-Biała – Żywiec wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie wszystkich niedokończonych robót przez poprzedniego wykonawcę. Najważniejsze z nich to roboty drogowe, przygotowawcze, ziemne, odwodnienie korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchnie, roboty wykończeniowe.
Ponadto, nowy wykonawca będzie musiał wykonać urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic, zieleń drogową, roboty mostowe, budowę oświetlenia, odwodnienie korpusu drogi. Do zrealizowania pozostaje też przebudowa sieci gazowych, elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodno-kanalizacyjnych, przebudowa cieków naturalnych i urządzeń melioracyjnych - budowa zbiornika Kiemlichowiec (droga dojazdowa wraz ze zjazdem z drogi publicznej oraz roboty wykończeniowe), budowa elementów ochrony środowiska.
Zamawiający przewidział ukończenie robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, dla odcinka drogi S69 Bielsko-Biała – Żywiec w terminie do dziewięciu miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do przedmiotowych terminów nie wlicza się okresów zimowych.