Arek Kowalczyk
Szef Polimexu twierdzi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, że restrukturyzacja przebiega zgodnie z założeniami przedstawionymi wierzycielom w sierpniu ubiegłego roku.
Plan naprawczy idzie sprawnie
- Podjęliśmy ważne decyzje, które wprowadzamy w życie: stawiamy na core biznes i wydzielamy siedlecki Mostostal w odrębną spółkę. Umożliwi nam to jej ewentualną sprzedaż, wprowadzenie na giełdę czy też pozostawienie w grupie; rezygnujemy z kontraktów drogowych, realizacji obiektów kubaturowych i budownictwa mieszkaniowego – wylicza Sobisch. - Przebudowaliśmy już strukturę organizacyjną, zlikwidowaliśmy dublujące się funkcje i zmieniliśmy sposób funkcjonowania firmy na kontraktowy. W ten sposób istotnie podnieśliśmy efektywność działania i znacznie, bo o blisko 50%, ograniczaliśmy koszty ogólnego zarządu – mówi i dodaje, że realizacja planu naprawczego idzie sprawnie i choć dopasowanie zasobów do potrzeb wymagało w ostatnim okresie znacznego ograniczenia zatrudnienia, to odbyło się to w porozumieniu ze związkami zawodowymi i taki sposób, aby zminimalizować niekorzystne skutki społeczne tych, jak zaznacza Sobisch - koniecznych - do podjęcia, działań.
Nie wszystko jest czarno-białe
W rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, Gregor Sobisch odniósł się również do wydarzeń, jakie stały się wspólnym udziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autstrad i Polimexu-Mostostalu. Zdaniem szefa Polimexu, spółka ta - podobnie jak inne firmy - znacznie ucierpiała realizujące duże zlecenia drogowe. - Stało się tak w wyniku splotu wielu okoliczności. Nie wszystko jest tutaj czarno-białe i polega jedynie na tym, że nie wykonaliśmy prac w terminie czy też zaoferowaliśmy nierealne ceny. Kontrakty na budowę odcinków autostrad A1 i A4 zdobyliśmy niewielką przewagą cenową nad konkurencją. Nie jest to więc kwestia złych kalkulacji. Problem nie polega również na tym, że nie wiemy, jak budować, ponieważ jakość naszej pracy jest wysoko oceniana – wyjaśnia podkreślając, że w przygotowywanych przez GDDKiA rankingach najbardziej wiarygodnych firm wykonawczych, w których porównywana była jakość wykonania robót, Polimex znajdował się w czołówce najlepszych firm. – A to dlatego, że realizowaliśmy kontrakty bardzo starannie. Warto też przypomnieć, że odcinek autostrady A2 oddaliśmy w terminie - dodaje.