InPost udostępnił Urzędowi Miasta Gdyni specjalistyczny Paczkomat Urząd 24. Maszyna pozwoli gdynianom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku Urzędu i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Za pośrednictwem urządzenia InPost można składać i odbierać dokumenty w sprawach związanych m.in. z: prawem jazdy, rejestracją pojazdów, dowodami osobistymi czy zezwoleniem na sprzedaż alkoholu.
Rozwiązanie Paczkomat Urząd 24 to nie tylko odpowiedź na potrzebę usług bezkontaktowych – to także duży krok w realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”. Już teraz specjalistyczne Paczkomaty dostępne są przy urzędach miasta i starostwach w: Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie, Koszalinie, Poświętnem oraz Kaliszu.
Rozwiązanie Paczkomat Urząd 24 to odpowiedź na potrzebę bezkontaktowych usług oraz założenia strategii innowacyjności miasta Gdyni. Paczkomat Urząd 24 został zamontowany przy budynku Urzędu Miasta od strony parkingu, przy ulicy Bema.
– Nowe rozwiązania – dostępne dzięki Paczkomatowi® Urząd 24 – przyspieszą pracę Urzędu i ułatwią życie mieszkańcom Gdyni. InPost świetnie dopasował usługę do naszych potrzeb w zakresie dostępnych wydziałów i liczby obsługiwanych spraw. Godziny otwarcia Urzędu nie są już ograniczeniem – mieszkańcy mogą nadawać dokumenty 24/7 w dowolnym Paczkomacie® na terenie miasta do Paczkomatu urzędowego i odebrać zwrotną przesyłkę w maszynie zlokalizowanej przy Urzędzie. Wszystko to w sposób bezpieczny i bezkontaktowy” – poinformował Wojciech Szczurek, Prezydent Miasta Gdyni.
– Bardzo ważne jest, by miasta były otwarte na nowoczesne rozwiązania, które ułatwią życie swoich mieszkańców – taką postawą może pochwalić się Urząd Miasta Gdynia. Nasze rozwiązanie pomaga w rzeczywistej realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Obecnie nadal kluczowe jest, aby każdy z nas świadomie ograniczał spotkania z innymi osobami. Nasza usługa umożliwia załatwianie spraw urzędowych bezpiecznie, szybko i bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem, a także ogranicza konieczność oczekiwania w kolejkach – gdyż Paczkomaty® Urząd 24 są dostępne nie tylko w godzinach pracy urzędów, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.
Szczegółowa rozpiska spraw, które można załatwić za pośrednictwem maszyny InPost znajduje się na stronie gdynia.pl. InPost poinformuje przez SMS na podany numer telefonu, gdy dokumenty będą czekać na odbiór skrzynce maszyny. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej otworzenia oraz maksymalny termin odbioru dokumentów z Paczkomatu. InPost w trakcie pandemii rekomenduje wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), zamiast standardowego użycia panelu dotykowego. Takie rozwiązanie profilaktycznie zapobiega przenoszeniu się wirusa.
Sprawy, w których mieszkańcy mogą złożyć wniosek oraz odebrać dokumenty za pośrednictwem Paczkomatu Urząd 24 dotyczą prawa jazdy, rejestracji pojazdów, ewidencji ludności i dowodów osobistych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.