Partner serwisu
Drogi i autostrady

Trasa Mostu Krasińskiego może być tańsza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trasa Mostu Krasińskiego może być tańsza
fot. ZMID
Trwa postępowanie w sprawie uzupełnienia dokumentacji na budowę Trasy Mostu Krasińskiego. – Miasto ma przeznaczone na tę inwestycję ok. 700 mln zł. Spojrzeliśmy na nią i zapytaliśmy: „Dlaczego tak drogo?” – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” dr inż. Andrzej Berger z Mostów Gdańsk. Firmy, która zaproponowała najtańszą opcję w przetargu na uzupełnienie dokumentacji tej inwestycji.

Leonard Dolecki, portal „RynekInfrastruktury.pl”: W jaki sposób Mosty Gdańsk chcą wybudować Trasę Mostu Krasińskiego taniej niż jest to przewidziane?

Dr inż. Andrzej Berger, Mosty Gdańsk: Wiem, że jeśli taka inwestycja będzie zbyt droga, to zamawiający będzie ją odkładał tak długo, aż znajdzie na nią potrzebne pieniądze. To w przypadku tak dużej kwoty może trwać bardzo długo. Jeśli potrzebny jest mniejszy nakład to inwestycję łatwiej zrealizować. Pierwotny projekt przewiduje konstrukcję łukową, a takie są zazwyczaj droższe niż te konwencjonalne. My chcemy pozostawić pomysł łuku ale można zrobić to taniej. Przy obecnym założeniu łuk trafia w środek pomostu co oznacza, że cała konstrukcja jest poszerzona. Jak wiadomo, za każdy metr kwadratowy mostu trzeba zapłacić bo nic się nie pojawi za darmo, więc szukaliśmy innych pomysłów, które by spełniały wymogi opinii środowiskowej, a jednocześnie nie obciążały aż tak kieszeni zamawiającego.

Czy ten most jest niezbędny dla Warszawy?

W Warszawie potrzebne są nowe przeprawy przez Wisłę. Miasto nadal jest podzielone na prawobrzeżną i lewobrzeżną część i czasami ciężko się przedostać z jednej strony na drugą. Więc ten most, jak i kilka kolejnych, jest niezbędny. Oczywiście nowy most ma za zadnie odciążyć inne przeprawy i nie sprawić problemów mieszkańcom pobliskich terenów. Nikt w tym miejscu nie chce budować autostrady. Dyskusje nad tym czy mają tu się znaleźć dwa pasy ruchu, czy może jeden pas ruchu i bus pas nadal trwają. Ważnym elementem przeprawy ma być komunikacja tramwajowa. Nowa linia, którą będzie można pojechać z placu Wilsona prosto na Pragę pozwoli na szybszą komunikację.

Jakie trudności niesie ze sobą zadanie?

W tym przypadku ważnym aspektem jest trzymanie się pewnych założeń narzuconych z góry przez wcześniejszy projekt, który otrzymał decyzję środowiskową. Jeśli pozwolimy sobie na rozwiązania zbytnio odbiegające od pierwowzoru to stracimy tą decyzję i niemożliwe będzie dotrzymanie terminu. Dodatkowo, w ciągu Trasy Mostu Krasińskiego, będzie znajdować się kilka interesujących obiektów. Na pewno należą do nich węzeł z Wisłostradą oraz wiadukt nad torami kolejowymi po stronie praskiej. W tych przypadkach możemy pokusić się o różne ciekawe rozwiązania. Jeśli chodzi o węzeł z Wisłostradą, to ważne będzie rozładowanie ruchu w tym miejscu. Całe zadanie przewiduje budowę drogi aż do placu Wilsona i nie chcemy tam wprowadzić całego ciężkiego ruchu. W przypadku przeszkody jaką są tory kolejowe, możemy zaproponować konstrukcję stalową lub żelbetonową ale też można zrobić jakieś większe przęsło, które pokona cały obszar torów.

Co jest w tej inwestycji najważniejsze?

Sami jesteśmy warszawiakami. Chcemy, żeby ten most był jak najtańszy ale oczywiście jednocześnie jak najbardziej funkcjonalny i ułatwiający życie użytkownikom. Co za tym idzie nie chcemy podchodzić do jego budowy po najmniejszej linii oporu. Pokazujemy nowe rozwiązania, które mogą się okazać nie dość, że bardziej oszczędne to korzystniejsze.

Chcielibyśmy też żeby nowy most stał się charakterystycznym elementem miasta. Taką szansę daje. wcześniej wspomniany, łuk. Dziś mamy w stolicy dwa charakterystyczne przeprawy przez Wisłę z wysokimi pylonami. Są to most Świętokrzyski oraz Siekierkowski. Mam nadzieję, że most Krasińskiego również będzie ciekawym elementem architektury Warszawy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5