Partner serwisu
Drogi i autostrady

Trwają ustalenia w sprawie wznowienia kontraktów Energopol Szczecin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
09-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trwają ustalenia w sprawie wznowienia kontraktów Energopol Szczecin
Od wiosny tego roku nastąpiło znaczne zmniejszenie zakresu inwestycji drogowych realizowanych przez Energopol Szczecin S.A. na terenie województwa zachodniopomorskiego. Zbiegło się to z zaprzestaniem przez Energopol płacenia coraz większej liczbie podwykonawców. Spowodowało to wprowadzenie płatności bezpośrednich przed GDDKiA. Do tej pory wypłacono podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom około 38 mln złotych, a kwoty te są potrącone z wynagrodzenia wykonawcy. Po wystosowaniu przez GDDKiA do wykonawcy wezwania do poprawienia w zakresie obwodnicy Wałcza i węzła Szczecin Kijewo, wykonawca zgłosił wniosek o upadłość, który następnie zmienił na wniosek o restrukturyzację. Obecnie trwają rozmowy dotyczące wznowienia realizacji inwestycji.


Wartość umowy z wykonawcą na obwodnicę Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10  wynosi 430 mln złotych, a długość obwodnicy to 17,8 km. Osiągnięte do tej pory zaawansowanie rzeczowe wynosi około 85 %. Do zrealizowania pozostały przede wszystkim roboty bitumiczne. Czas na ukończenie minął z końcem maja 2019 roku, był to czas przedłużony o około rok w stosunku do pierwotnego. Pomimo to wykonawca nie zrealizował inwestycji. Obecnie na budowie nie są prowadzone żadne większe roboty. Firma Energopol Szczecin deklaruje dokończenie realizacji zadania przez nowego, dużego podwykonawcę, który dokończy roboty bitumiczne jeszcze przed końcem tego roku. Na kontrakcie do tej pory wypłacono w ramach płatności bezpośrednich podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom około 22,5 mln złotych, dalsze wnioski na około 6,7 mln złotych są rozpatrywane.

Przebudowa autostrady A6 na odcinku Szczecin Dąbie - Rzęśnica

Wartość umowy z wykonawcą wynosi 35 mln złotych, a długość przebudowywanego odcinka to 3,5 km. Obecne zaawansowanie realizacji około 75%.Do wykonania pozostała warstwa ścieralna na jezdni w stronę Szczecina oraz dokończenie przejścia dla zwierząt i pozostałe roboty wykończeniowe. Obecnie roboty nie są wykonywane. Wykonawca deklaruje zmianę organizacji ruchu, a następnie przystąpienie do robót od połowy września. Termin zakończenia upływa w kwietniu 2020 roku i jeżeli wykonawca przystąpi wkrótce do robót, to ten termin nie będzie zagrożony. Na kontrakcie do tej pory wypłacono w ramach płatności bezpośrednich podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom około 12,1 mln złotych, dalsze wnioski na około 0,5 mln złotych są rozpatrywane.

Rozbudowa węzła Szczecin Kijewo na A6

Wartość umowy z wykonawcą wynosi 56 mln złotych. Inwestycja zrealizowana dotychczas w około 30 %. Wykonawca dokonał rozbiórki starego wiaduktu na węźle, wykonał częściowo podpory i przyczółki nowego wiaduktu oraz część robót ziemnych. Obecnie prowadzony jest końcowy etap przebudowy ważnego wodociągu zaopatrującego Szczecin w wodę. Żadne pozostałe roboty nie są wykonywane. Oczekujemy od wykonawcy jak najszybszej mobilizacji i wznowienia robót. Termin zakończenia inwestycji to lipiec przyszłego roku. Oceniamy, że na tej inwestycji jest kilkumiesięczne opóźnienie w realizacji robót. Na kontrakcie do tej pory wypłacono w ramach płatności bezpośrednich podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom około 3,2 mln złotych, dalsze wnioski na około 0,5 mln złotych są rozpatrywane.

Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK13

Wartość umowy z wykonawcą wynosi 140 mln złotych, a długość obwodnicy to 6,5 km. Inwestycja jest w końcowym etapie uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), która powinna zostać wydana we wrześnu tego roku. Po wydaniu tej decyzji zostanie przekazany plac budowy i wykonawca będzie zobowiązany do rozpoczęcia robót. GDDKiA z niepokojem przyjmuje brak przygotowywania przez wykonawcę zaplecza budowy oraz braki w dokumentach potrzebnych do rozpoczęcia robót. Termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2021 roku, jeżeli wykonawca przystąpi do robót i będzie je realizował zgodnie z kontraktem nie ma zagrożenia dla tej inwestycji.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Drogi i autostrady

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Warszawa. Deweloper wybudował ulice

Miasto

Warszawa. Deweloper wybudował ulice

inf pras. 09 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Zobacz również:

Środa Śląska poprawi dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej

Drogi i autostrady

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Warszawa. Deweloper wybudował ulice

Miasto

Warszawa. Deweloper wybudował ulice

inf pras. 09 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5