Jest już umowa na budowę drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. Prace wykona Intercor. To tzw. kontrakt z drugiej ręki. Wcześniej doszło tu do rozwiązania umowy z firmą Toto.
Umowa dotyczy 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61. Chodzi o fragment szlaku Via Baltica w ramach którego powstaje m.in. most nad doliną Narwi o długości 1200 m. Kontrakt z firmą Intercor ma wartość 713,4 mln zł.
Wykonawca dokończy projektowanie, zoptymalizuje wcześniej wykonane projekty i wybuduje drogę. Powstać maja dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę oraz trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ.
Trzeba wykonać także dodatkowe jezdnie, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe i drogi rowerowe. Zaplanowane są urządzenia ochrony środowiska i 16 obiektów inżynierskich.
W ramach tego zadania powstanie również nowy fragment jednojezdniowej drogi krajowej nr 64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości ok. 7 km. Na tej trasie zaplanowano skrzyżowania w postaci rond na przecięciu z DK-61 w pobliżu miejscowości Marianowo oraz na skrzyżowaniu z DK-64 w rejonie miejscowości Elżbiecin.
Z uwagi na stratę czasową związaną z rozwiązaniem poprzedniego kontraktu, inwestorowi zależy na jak najszybszym doprowadzeniu drogi do finału, zaczynając od strategicznych powiazań z sąsiednim odcinkiem. W ramach kamieni milowych zastrzeżono, że w terminie 9 miesięcy od podpisania umowy (bez okresu zimowego) ma być gotowy węzeł Łomża Zachód. To pozwoli oddać do ruchu gotowy już przeszło 7-kilometrowy odcinek S61 Łomża Południe – Łomża Zachód. Powinno to nastąpić w maju przyszłego roku.
Inwestor zastrzega także udostępnienie do ruchu minimum jednej jezdni S61 (w przekroju 1x2) na całej długości trasy głównej tak, by kierowcy mogli nim przejechać w połowie 2024 r. Na dokończenie pozostałych robót będzie czas do 2025 roku.
Poprzedni wykonawca – firma Toto – wykonała projekt budowlany i uzyskała decyzję ZRID, ale nie rozpoczęła robót. Kontrakt o wartości 525,6 mln zł został rozwiązany w maju ub. roku.
Nowy przetarg ruszył w lipcu, ale jego sfinalizowanie przedłużyło się. Pierwotnie wybrano konsorcjum NDI oraz Sine Midas Stroy z Kazachstanu. Konsorcjant jednak wycofał się jeszcze przed podpisaniem umowy. Procedura oceny ofert musiała być powtórzona.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.