Tylko do dziś mieszkańcy mogą składać swoje uwagi co do projektu budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku w. Drewnica – w. Ząbki przebiegającym przez Wesołą. Następnie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska przeanalizuje zgłoszone uwagi i wyda decyzję środowiskową, w której może zgodzić się na wariant wskazany przez drogowców, który przewiduje drogę przebiegającą na nasypie, lub wybrać inny, analizowany wcześniej przebieg.
Spór dotyczący budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy przez Wesołą toczy się od wielu lat. Ten odcinek miałby domknąć drogowy „ring” wokół stolicy. Jego budowa odwleka się latami. Obecnie szacowany termin ukończenia wypada na 2023 rok. Jednak patrząc na obecna sytuacje nawet to może być zbyt optymistyczna perspektywa.
Tunel, nasyp lub wycinka lasu
Wariantów przebiegu trasy było kilka. Jedną z propozycji był tunel pod dzielnicą. Ostatecznie jednak drogowcy wybrali opcję przewidującą drogę na nasypie przebiegającą przez środek dzielnicy. Takiemu rozwiązaniu przeciwni są mieszkańcy oraz władze dzielnicy i wojewoda. – Jesteśmy przeciwni takiemu rozwiązaniu – mówi w ubiegłym roku portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Edward Kłos, burmistrz dzielnicy Wesoła. – Reprezentujemy zdanie i interesy mieszkańców. Droga poprowadzona przez centrum naszej dzielnicy wprowadzi poważne utrudnienia w codziennym życiu. Duże drogi często wzbudzają protesty, tak samo jest u nas – dodawał.
Była także opcja przedstawiona przez obecnego ministra środowiska Jana Szyszko. Proponowany przez niego przebieg obwodnicy, prowadzący przez gminę Halinów, oznacza wydłużenie drogi o połowę, wycięcie ok. 50 ha lasu i wyburzenie domów. Swój pomysł motywował ochroną siedliska chrząszczy w jego rodzinnej Starej Miłośnie. Obecnie, jak podaje „Gazeta Wyborcza” – rzecznik resortu środowiska Jacek Krzemiński stwierdził, że ministerstwo nie zamierza ingerować w przebieg trasy.
30 lat oczekiwania
Trasa S17 (której częścią jest WOW), przebiegająca przez Wesołą, jest planowana od ok. 30 lat. Przez całą sytuację najbardziej cierpią kierowcy i mieszkańcy. Teraz, zamiast nie zakłócającego życia mieszkańców tunelu przebiegającego pod dzielnicą, ma powstać hałaśliwa droga na wysokiej podbudowie. To możne poskutkować jeszcze silniejszym oporem mieszkańców i łatwo wywnioskować, że domknięcie ringu wokół stolicy w najbliższych latach jest nierealne.
Wnioski i uwagi w tej sprawie można składać tylko do dziś w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska przy ul. Sienkiewicza 3. Potem całą sprawę rozpatrzy RDOŚ i wyda decyzję środowiskową, w której może zgodzić się na wariant wskazany przez drogowców lub wybrać inny, analizowany wcześniej przebieg.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.