Szykuje się przebudowa trasy z Mrągowa w kierunku Szczytna. Chodzi drogę wojewódzką nr 600. Obecnie miejscami ma ona jedynie 4 m szerokości. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie planuje jej przebudowę. Trasa zyska nowy standard.
Droga wojewódzka nr 600 przebiega przez malownicze tereny powiatów mrągowskiego i szczycieńskiego, łącząc m.in. Mrągowo, Kałęczyn, Rańsk i Orzyny ze Szczytnem. Obecnie droga ta ma klasę techniczną Z, a szerokość jezdni waha się od 4 do 6 metrów. Dziennie korzysta z niej ponad tysiąc pojazdów, z czego 5,2% stanowią pojazdy ciężarowe.
Na trasie znajdują się niespełniające współczesnych standardów obiekty inżynierskie, w tym żelbetowy most z 1948 roku, który jest w „niepokojącym” stanie technicznym, jednocześnie znajduje się na liście zabytków gminy Sorkwity. Na trasie, pomiędzy Rybnem a Rańskiem, znajduje się także zabytkowa aleja drzew.
Zakres planowanych prac
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie ogłosił przetarg na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej dla rozbudowy DW600 na odcinku o długości 26,2 km – od skrzyżowania z drogą krajową nr 16 (obwodnica Mrągowa) do początku miejscowości Orzyny. Poszukiwany projektant będzie zobowiązany – w kolejnych etapach prac – do opracowania koncepcji projektowej, wykonania kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
W planach jest rozbudowa drogi do parametrów klasy G z pasami ruchu o standardowej szerokości i nośności 115 kN/oś, przebudowa skrzyżowań, zatok autobusowych i sieci infrastrukturalnych. Na całym odcinku ma być wybudowana droga pieszo-rowerowa, powstać ma także miejsce obsługi rowerzystów. Będzie nowe oświetlenie i elementy bezpieczeństwa ruchu, przebudowane lub wybudowane zostaną obiekty inżynierskie. Zaplanowano także Miejsce Kontroli Pojazdów (MKP) z wagą do ważenia ciężarówek i miejscami postojowymi – ZDW wstępnie planuje zlokalizować je w okolicach Kałęczyna.
Możliwa zmiana przebiegu trasy
Ze względu na ochronę przyrodniczą i wpisane do ewidencji aleje drzew, na odcinku Rybno – Rańsk, projektanci muszą rozważyć dwa warianty trasy. Jeśli nie uzyskają zgody na wycinkę drzew, droga zostanie poprowadzona nowym śladem – szczególnie na odcinku Kałęczyn – Rańsk, gdzie obecna szerokość jezdni to zaledwie 4 metry. Stary przebieg drogi może wtedy zostać przekształcony w ciąg pieszo-rowerowy.
Oferty w tym przetargu poznamy 19 września. Inwestor zakłada, że projekt powstanie w dwa i pół roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.