Partner serwisu
Drogi i autostrady

Węzeł Lubelska w Warszawie już poprawiony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
04-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Węzeł Lubelska w Warszawie już poprawiony
fot. GDDKiA
Kierowcy korzystają już z docelowych rozwiązań dotyczących organizacji ruchu na węźle Lubelska, gdzie spotykają się dwie ważne trasy – S2 Południowa Obwodnica Warszawy i S17 prowadząca do Lublina.

Zakończyły się prace na węźle Lubelska. Celem była poprawy płynności ruchu w miejscu zjazdu i wjazdu z S2 na S17. Rozwiązania, które były w tym miejscu pierwotnie, były niewystarczające w stosunku do potrze ruchu. Po otwarciu ostatniego odcinka południowej obwodnicy Warszawy kierowcy jadący z lub do Lublina napotykali zatory drogowe. Po skargach ze strony użytkowników ruchu, a także analizach sytuacji, zarządca drogi zaczął wprowadzać zmiany na kluczowym węźle.

Jeszcze w październiku 2022 r. w ramach czasowej organizacji ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 na S2 udostępniono dwa pasy ruchu. W grudniu tego samego roku, po oddaniu do użytkowania odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt), dwa pasy ruchu zyskali także kierowcy jadący w przeciwnym kierunku, tj. z S2 na S17 do Lublina. Ta zmiana została wówczas wprowadzona kosztem zamknięcia łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina i skierowania pojazdów korzystających wcześniej z łącznicy na objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).

To było rozwiązanie tymczasowe. Zaprojektowanie i wprowadzenie docelowej organizacji GDDKiA zleciła firmie Porr. Wykonawca zrealizował już powierzone prace.

Wybudowano przewiązkę pomiędzy jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina. Otwarcie przewiązki umożliwiło przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 z Terespola w kierunku S17 do Lublina.

Poszerzone zostały także wjazdy w dwie łącznice: wjazdową od strony Lublina z S17 na S2 i zjazdową od strony Warszawy z S2 na S17. Jest już docelowe oznakowanie poziome i pionowe, w tym piktogramy z numerami dróg oraz dodatkowe tablice drogowskazowe nad jezdnią.

Wykonane prace kosztowały 7,8 mln zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

S19 Rzeszów – Babica ma być gotowa na początku 2028 r.

Drogi i autostrady

S19 Rzeszów – Babica ma być gotowa na początku 2028 r.

Elżbieta Pałys 03 czerwca 2025

Colas ma remontować S11 pod Poznaniem

Drogi i autostrady

Mirbud ma rozbudować obwodnicę Wyrzyska. GDDKiA wybrała

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S19 Rzeszów – Babica ma być gotowa na początku 2028 r.

Drogi i autostrady

S19 Rzeszów – Babica ma być gotowa na początku 2028 r.

Elżbieta Pałys 03 czerwca 2025

Colas ma remontować S11 pod Poznaniem

Drogi i autostrady

Mirbud ma rozbudować obwodnicę Wyrzyska. GDDKiA wybrała

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5