fot. Radosław Drożdżewski, commons.wikimedia.org, GNU FDL (12)
Przyszła droga ekspresowa S11 biegnie przez centralną część województwa wielkopolskiego. Na razie jednak jej zaawansowanie jest niewielkie. GDDKiA rozpoczęła właśnie drugi etap przetargu na dokumentację dla odcinka jedenastki między Obornikami a Poznaniem. Zapowiada dwa kolejne ruchy.
Do złożenia ofert cenowych zaproszeni zostali wykonawcy, którzy przeszli pozytywnie I etap przetargu na opracowania projektowe dla budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik.
Jak informuje GDDKiA, przedmiot zamówienia obejmuje studium korytarzowe, studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe, materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i koncepcję programową.
Do drugiego etapu przetargu zakwalifikowało się 10 firm spośród 18 firm które złożyły wnioski w I etapie przetargu. GDDKiA wyznaczyła im termin złożenia ofert cenowych na 10 października.
O wyborze wykonawcy zdecyduje w 80 proc. cena, a w 20 proc. termin wykonania usługi. Inwestor oczekuje, że nastąpi to najszybciej w ciągu 40 miesięcy, ale nie później niż w ciągu 53 miesięcy.
Chodzi o dokumentacje dla ok. 21,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, na której zaplanowano 4 węzły drogowe oraz most przez Wartę. Odcinek ten będzie się zaczynał na północnej części zachodniej obwodnicy Poznania (węzeł Złotkowo). Docelowo droga nie tylko usprawni połączenia między Zachodnim Pomorzem a Śląskiem, ale też odciąży od ruchu tranzytowego Oborniki. Jeszcze dwa odcinki
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja, a najbliższym czasie zostaną wysłane zaproszenia do złożenia ofert cenowych na dokumentację dla kolejnych dwóch wielkopolskich odcinków S11. Będą to: Szczecinek – Piła oraz Ujście – Oborniki. W ramach tych dwóch zadań powstaną m.in. obwodnice Piły i Ujścia.
Przetargi na te zadania zostały ogłoszone w październiku 2015 roku.
Na razie obwodnice
Droga ekspresowa S11 będzie miała blisko 600 km długości i będzie przechodziła przez teren 4 województw: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie i śląskie. Wielkopolskę przecina w centralnej części. Połowa tej trasy – 170 km – znajduje się na północ od Poznania, a połowa na południe od stolicy regionu.
Do tej pory, poza zachodnią obwodnicą Poznania, w ciągu S11 na terenie Wielkopolski zbudowano obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego. W tym tygodniu dopuszczono także do ruchu obwodnicę Jarocina.
W realizacji znajdują się obwodnica Kępna – I etap. II etap tej obwodnicy jest jeszcze przed podpisaniem umowy z wykonawcą. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.