Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zaawansowane ale opóźnione prace przy projektowaniu S8 Wrocław – Kłodzko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zaawansowane ale opóźnione prace przy projektowaniu S8 Wrocław – Kłodzko
fot. GDDKiA Wrocław
Trwają prace związane z wykonaniem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Wrocław – Kłodzko o długości ok 80 km. Jak zapewnia wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) – są one w zaawansowanym stadium. Jak się jednak okazuje – w ostatnim czasie harmonogram uległ wydłużeniu.

Dokumentacja z poślizgiem

Obecnie droga krajowa nr 8 prowadząca na południe od stolicy województwa dolnośląskiego jest jedną z najniebezpieczniejszych w regionie. Dlatego też mieszkańcy oraz kierowcy wyczekują jej przebudowy.

W 2016 roku GDDKiA podpisała umowę, o wartości 11,56 mln zł, z angielską firmą Halcrow Group Limited Elms House na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla tej drogi. Wybrany wykonawca deklarował, że opracowanie dokumentacji potrwa przez 37 miesięcy.

To oznaczało, że kontrakt ma zostać zrealizowany do końca stycznia 2020 roku. Wtedy miała zostać zakończona faza koncepcji programowej trasy wraz z programem funkcjonalno-użytkowym.

Jak wynika jednak ze zaktualizowanego w ostatnim czasie harmonogramu prac na to poczekamy trochę dłużej. Najbliższym wydarzeniem związanym z inwestycją ma być ukończenie etapu STEŚ wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (październik 2019), potem uzyskana ma zostać ostateczność tej decyzji (lipiec 2019), a na koniec zakończona zostanie faza koncepcji programowej trasy wraz z programem funkcjonalno-użytkowym (marzec 2021).

GDDKiA: Prace nad dokumentacją bardzo zaawansowane

Jak podał w komunikacie dolnośląski oddział Generalnej Dyrekcji – obecnie wykonawca analizując 4 warianty przebiegu drogi pozyskuje dane niezbędne do wykonania m.in. studium geologiczno-inżynierskiego i analizy wielokryterialnej. Prowadzi również inwentaryzację przyrodniczą dla wszystkich wariantów S8 dla etapu STEŚ.

Ponadto, zakończona została faza spotkań informacyjnych. Trwały one od 22 maja br. Do 11 czerwca br. W ich ramach do GDDKiA wpłynęło ok. 5000 ankiet. – Równocześnie trwają prace nad przebiegiem wariantu preferowanego przez społeczeństwo na całym odcinku S8 Wrocław – Kłodzko. Na przełomie III i IV kwartału 2019 r. na stronie internetowej zostanie zamieszony raport ze spotkań informacyjnych wraz z pokazaniem przebiegu wariantu preferowanego przez społeczeństwo – informuje inwestor.

Dalsze etapy

Następnym krokiem, po zakończeniu etapu projektowego, ma być postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawców, którzy zrealizują drogę ekspresową S8 Wrocław – Kłodzko. Ma to nastąpić w II kwartale 2021 roku. Postępowanie jest planowane w formule „projektuj i buduj”. Realizacja prac budowalnych przewidziana jest na lata 2023-2026/2027 w zależności od wybranego wariantu.

Droga bliska sercu premiera

Początkowo trasa z Wrocławia do Kłodzka miała mieć w większości przebiegu przekrój 2+1, a tylko w najbardziej newralgicznych momentach brano pod uwagę przekrój 2x2. Jednak zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku aneksem, podczas którego obecny był premier Mateusz Morawiecki mówiący wtedy o podpisaniu umowy na budowę tej trasy, droga ma mieć klasę S na całej długości.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Podkarpackie. Powstanie nowy most w ciągu DK-28

Drogi i autostrady

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Powstanie ponad 170 kilometrów S74. Przygotowania w toku

Drogi i autostrady

Standardy bezpieczeństwa dla tuneli na Via Carpatia uzgodnione

Drogi i autostrady

S3 Legnica – Bolków: Archeolodzy mają ciekawe znalezisko

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Podkarpackie. Powstanie nowy most w ciągu DK-28

Drogi i autostrady

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Powstanie ponad 170 kilometrów S74. Przygotowania w toku

Drogi i autostrady

Standardy bezpieczeństwa dla tuneli na Via Carpatia uzgodnione

Drogi i autostrady

S3 Legnica – Bolków: Archeolodzy mają ciekawe znalezisko

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5