Partner serwisu
Drogi i autostrady

Znamy najkorzystniejsze oferty na S61 Ostrów Mazowiecka – Łomża

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
28-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Znamy najkorzystniejsze oferty na S61 Ostrów Mazowiecka – Łomża
fot. GDDKiA
Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejsze oferty w przetargach na budowę trasy ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Łomża. Najlepszymi okazały się oferty najtańsze, które złożyły firmy Rubau i Polaqua. Trasą mamy pojechać w IV kwartale 2021 roku.

Budowa drogi ekspresowej S61 od węzła Podborze, który będzie znajdował się na trasie S8 nieopodal miejscowości Ostrów Mazowiecka, do węzła Łomża Południe została podzielona na dwa odcinki realizacyjne.

Pierwszy z nich prowadzi od węzła Podborze (z węzłem) do węzła Śniadowo (bez węzła). Inwestycja obejmuje budowę 19,463 km S61, 3 km S8 i 3,57 dróg klasy G. Do jej budowy zgłosiło się pięciu oferentów. Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau. Ostatecznie właśnie ta opcja została wybrana przez GDDKiA. Jej koszt to 479,116 mln zł, przy czym budżet inwestora wynosi 619,74 mln zł.
 
Drugi fragment trasy zaczyna się z węzłem Śniadowo (obejmuje również jego budowę) i kończy z węzłem Łomża Południe (bez węzła). Chęć podjęcia tej części zadania wyraziło również pieciu oferentów. Przedsięwzięcie dotyczy budowy trasy ekspresowej o długości 16,999 km. W tym przypadku za najkorzystniejszą również została uznana oferta najniższa. Złożyła ją firma Polaqua, a jej wartość to 380,339 mln zł, przy budżecie GDDKiA równym 491,401 mln zł.

Oznacza to, że ostatecznie projekt i budowa trasy ekspresowej o długości ok 36,5 km będzie kosztowała ok. 860 mln zł. Kryteria, które przy ocenie ofert brał pod uwagę białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyglądały następująco: cena (60%), termin realizacji kontraktu (12%), personel wykonawcy (6%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużna nawierzchni (8%) i zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%).

W ogólności inwestycja dotycząca budowy S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna leży w ciągu trasy Via Baltica, która jest fragmentem międzynarodowej drogi E67. Ta europejska trasa biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Colas wybuduje obwodnicę Swarzędza

Drogi i autostrady

Colas wybuduje obwodnicę Swarzędza

ep. 16 lipca 2025

Poprawi się DW-432 koło Środy Wlkp.

Drogi i autostrady

Aldesa ma kontrakt na drogę do elektrowni

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Colas wybuduje obwodnicę Swarzędza

Drogi i autostrady

Colas wybuduje obwodnicę Swarzędza

ep. 16 lipca 2025

Poprawi się DW-432 koło Środy Wlkp.

Drogi i autostrady

Aldesa ma kontrakt na drogę do elektrowni

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij