Partner serwisu
Intermodal i logistyka

100 lat temu powstał Port Gdynia

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
28-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MI/RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
100 lat temu powstał Port Gdynia
fot. MI
Minęło 100 lat o decyzji o budowie portu morskiego w Gdyni. Ustawa w tej sprawie została przyjęta przez Sejm 23 września 1922 roku.

– Decyzja o budowie portu w Gdyni podjęta przez Sejm u zarania II Rzeczypospolitej stała się wielkim symbolem odrodzonego państwa. Nie było to przedsięwzięcie ani łatwe, ani tanie, ale dzisiaj czas przyznaje rację ludziom odważnym i wizjonerom. Obecnie Port Gdynia to jeden z czterech portów morskich o podstawowym znaczeniu dla naszej gospodarki narodowej – powiedział podczas uroczystości jubileuszu 100-lecia portu minister infrastruktury Andrzej Admczyk.

Za budowniczego portu, ale i miasta Gdyni uważany jest Eugeniusz Kwiatkowski, który w tej inwestycji widział szansę na samodzielność polityczną i gospodarczą Polski. Za projekt oraz nadzorowanie budowy odpowiadał inż. inżynier Tadeusz Wenda.

Obecny na uroczystym jubileuszu minister infrastruktury podkreślił, że realizowane w ostatnich latach inwestycje takie jak pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych, budowa portu zewnętrznego czy zakończona budowa publicznego terminalu promowego wzmacniają pozycję gdyńskiego portu i pokazują jego duży potencjał.

Rozwojowi sprzyjają także inwestycje na liniach kolejowych, dzięki którym do portu dojeżdżają dłuższe i cięższe pociągi.

W Porcie Gdynia w 2021 roku przeładowano 26,7 mln ton ładunków, co jest wynikiem lepszym od uzyskanego rok wcześniej o 8,2 proc. Liczba zawinięć statków handlowych do portu wzrosła w tym czasie o prawie 15 proc. Port Gdynia jest największym agroportem na Bałtyku i trzecim pod względem przeładunku kontenerów z wynikiem blisko 1 mln TEU w 2021 r.



Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Port w Górkach Zachodnich uroczyście otwarty

Intermodal i logistyka

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Intermodal i logistyka

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Mikołaj Kobryński 07 maja 2023

Do kogo powinien należeć port w Elblągu? Mieszkańcy głosują

Intermodal i logistyka

Operator BCT zostaje w Gdyni. Jest kluczowa umowa

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Port w Górkach Zachodnich uroczyście otwarty

Intermodal i logistyka

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Intermodal i logistyka

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Mikołaj Kobryński 07 maja 2023

Do kogo powinien należeć port w Elblągu? Mieszkańcy głosują

Intermodal i logistyka

Operator BCT zostaje w Gdyni. Jest kluczowa umowa

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5