Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Alians G6 niedługo w BCT?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
05-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Alians G6 niedługo w BCT?
Fot. BCT Gdynia
W ramach programu inwestycyjnego "Modernizacja Terminalu BCT w Gdyni dla zwiększenia potencjału w zakresie przeładunków intermodalnych" do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne. Dzięki tym inwestycjom może pozyskać nowego znaczącego klienta - Alians G6.

W ramach inwestycji zakupione zostaną nowe suwnice placowe, kolejowe, nabrzeżowe i inny sprzęt przeładunkowy. Zmodernizowane zostaną place i drogi na terenie terminalu, pojawi się też więcej stanowisk dla kontenerów chłodniczych. Utworzony zostanie system pozycjonowania kontenerów DGPS i automatyzacja bram. Realizacja inwestycji przypadać będzie na okres od 2012 do 2015 roku.

- Projekt UE zwiększa intermodalność i jakość usług BCT, zachowując zdolność przeładunkową na poziomie 750 tys. TEU. Zdolność przeładunkową na poziomie 1,2 mln TEU rocznie osiągniemy jeśli uda się zrealizować jeszcze dodatkowe projekty takie, jak przyłączenie nabrzeża Bułgarskiego, pogłębienie kanału portowego i powiększeniu obrotnicy – wyjaśnia Dagmara Łuczka, rzeczniczka Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.

Dla BCT te inwestycje przełożą się na wzrost atrakcyjność dla operatorów serwisów takich, jak alians G6. G6 zrzesza sześciu operatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL (działających jako New World) oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i OOCL (z Grand Alliance).

- Obecnie BCT może obsługiwać statki o pojemności 8 tys. TEU – 9 tys. TEU. Po pogłębieniu kanału portowego do 15,5 m oraz powiększeniu obrotnicy będziemy w stanie obsługiwać statki, które pływają na szlaku Europa – Azja, czyli jednostki powyżej 10 tys. TEU – tłumaczy Dagmara Łuczka.

 

DCT w Gdańsku, który posiada głębokość 15,5 m, obsługuje obecnie jeden serwis Maersk Line. Niedawno mówiło się o rozpoczęciu współpracy z aliansem G6, ale ostatecznie Alians wycofał się. Prawdopodobną przyczyną był sprzeciw Maerska, który chce zwiększać współpracę z DCT i chce na wyłączność korzystać ze zdolności przeładunkowych terminalu.

Rzeczniczka terminalu na pytanie o możliwość współpracy z G6 odpowiada: - Prowadzimy rozmowy z armatorami, ale za wcześnie żeby mówić o szczegółach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że rozmowy "są na ukończeniu i mają przynieść pozytywne rozwiązania".

Już dziś część armatorów G6 korzysta z usług BCT. Są to Do BCT pływają kontenerowce OOCL i APL, a do GCT (drugi terminal kontenerowy w gdyńskim porcie) Hapag-Lloyd i NYK.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5