Rynek Infrastruktury
- Rozpoczęcie współpracy z Baltic Rail AS oznacza dla BCT nie tylko wprowadzenie kolejnego operatora kolejowego i zwiększenie liczby kontenerów przeładowywanych na naszym terminalu. Jest przede wszystkim pierwszym krokiem w kierunku realizacji koncepcji intermodalengo korytarza Bałtyk – Adriatyk – mówi Piotr Frąckowiak, intermodal manager w BCT.
- Dzięki dwóm kolejowym połączeniom w tygodniu, będziemy w stanie obsługiwać ładunki czeskie, słowackie, słoweńskie, austriackie i węgierskie. Po latach dominacji wielkich hubów zachodnioeuropejskich (Hamburga, Bremerhaven i Rotterdamu) na tych rynkach, Gdynia na powrót staję się dla nich realną i efektywną alternatywą do realizacji przewozów kontenerowych - przekonuje Frąckowiak.
Korytarz Bałtyk – Adriatyk wpisany w program TEN-T Unii Europejskiej rozpoczynający się w portach polskich i kończący w portach Chorwacji, Słowenii i Włoch pozwala na szybki, tańszy i bardziej ekologiczny transport ładunków. Obecnie większość ładunków z północy na południe Europy musi jechać TIRami lądem albo morzem naokoło Europy.
Baltic Rail to obecnie jedyny operator kolejowy w BCT nastawiony na ruch transgraniczny. Współpraca z nim zwiększa zasięg BCT, który może teraz sięgać po ładunki w głąb Europy. Pociągi z BCT będą jeździły do Dąbrowy Górniczej dwa razy w tygodniu dając połączenie z Austrią i Słowenią.
Europejskie Korytarze Transportowe będą również jednym z tematów Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Bałtycki Terminal Kontenerowy zaprasza szczególnie na sesję „Europejskie korytarze transportowe Północ-Południe”, której jest gospodarzem. Sesja odbędzie się 15 maja, o godz. 11.30 w hotelu Qubus .Dodatkową atrakcją tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego będzie też przygotowany przez BCT, kontener z makietą kolejowych połączeń intermodalnych Gdynia – Rijeka. Kontener będzie można zobaczyć na Placu Sejmu Śląskiego w Katowicach, od niedzieli wieczór do środy włącznie.